sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

אחרת ומתרבות שונה לחלוטין . בתוך כך הוא חווה שונות ולומד עליה כאורח קרוא בעולם שאינו שלו . ספר זה מבקש לעורר את הפוטנציאל האמפתי שיש לספרות , באמצעות הצנעת הווה הקריאה והחזרת היצירה הספרותית אל העבר , אל ההקשר התרבותי וההיסטורי שבתוכו היא נכתבה . לשם כך , במקום להעצים רק את תפקיד הקורא העכשווי , זה שמחזיק עתה בספר , חווה אותו ומפרש אותו , הכותבות מבקשות להעצים שתי פיגורות חוץ-ספרותיות נוספות : את הסופר ואת הקורא המקורי , זה שהסופר ראה לנגד עיניו כשכתב אה היצירה . כלומר , הכוונה היא לעורר בקרב התלמידים מודעות לכך שייתכן כי הטקסט שנמצא לפניהם כוון אל ילדים שונים מהם , ורצה לעורר בהם הרגשות ותוכנות שונות מאלה שמתעוררות בנו היום למקרא היצירה . תובנה זו תאפשר במקרים רבים קריאה מעמיקה ועשירה . על מנת להדגיש באופן חווייתי את ההבדל שבין הקורא העכשווי לבין הקורא המקורי , זה שהסופר דימה לנגד עיניו , עוסק הספר בשתי קבוצות של טקסטים המכתיבות קריאות שונות מאוד זו מזו . באחת בולטת מאוד התקופה שבה היא נכתבה , ודומה שהיום היא דורשת מאמץ מיוחד , מצד הקוראים , כדי למצות את הפוטנציאל האמנותי והערכי שלה . במילים אחרות , הטקסטים מקבוצה זו , טובים ומעניינים ככל שיהיו , לא "עברו את מבחן הזמן , " ולא שרדו כטקסטים חיים עד עצם ימינו אלה . טקסטים מסוג זה מחייבים קריאה הקשרית , הבוחנת את היצירה בתוך אמות המידה הספרותיות והתרבותיות של תקופתה . קבוצה שנייה היא קבוצה ספרותית ייחודית , שעוצרת בחובה כמה דורות של קריאה . המדובר ביצירות הנחשבות קלאסיות , כאלה שהצליחו לשמור על רלוונטיות , גם בקרב קוראים שהכותב לא שיער ולא יכול היה לשער את צורכיהם הספרותיים , הרגשיים והחינוכיים . קריאת טקסטים אלה יכולה להיות קריאה מיידית מתגמלת , בלא כל התייחסות להקשרה ההיסטורי והתרבותי . אולם , באמצעות ההתחקות אחר חווית הקריאה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help