sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

ע

Page:746

אנגלית בשנת 1992 שונתה מתכונתו המשקית נמצא (1994) בתהליך מעבר מקיבוץ לכפר קהילתי (שלב ראשון, הקמת שכונת מגורים נפרדת) בתחומו, עתיקות (דולמנים, חרסים מתקופת הברונזה המאחרת)  עין א זיתונה כפר זעיר, במחוז חיפה, בנפת חדרה, באזור הר אלכסנדר כ-13 ק"מ ממערב-דרום לעפולה, ממערב לאם אל-פחם דרך ראשית 65 בקטע צמת (מחלף) עירון - צמת מגדו, בק"מ ה- 258 בקירוב פנייה מערבה נקראת בעקבות המעיין שבתחומה משמעות שמו - מעיין הזיתים בתחומו, עתיקות (מעיין, חרסים מהתקופות הרומית המאחרת והביזנטית)  עין זיתים מחנה צבאי )צה״ל,* במחוז הצפון, בנפת צפת, באזור גליל עליון מזרחי כ-3 ק"מ מצפון-מערב לצפת, כ-2 ק"מ מדרום לדלתון דרך אזורית 886 בקטע צמת עין זיתים - צמת ישע, בק"מ ה- 408 בקירוב פנייה מערבה נקרא בעקבות שמו של הכפר הערבי שננטש עין א-זיתון [א-זיתון] (=מעיין הזיתים) נזכר בכתבי 'גניזת קהיר' בשם עקאל זיתון במאה ה-11 ישבו בעין א-זיתון [א-זיתון] יהודים בדורות הבאים נהגו עולי-רגל לעלות לקברי צדיקים שבסביבתו בשנת 1522 ישבו בו כ-40 משפחות יהודים מסתערבים ('מוריסקים', בכינויים הספרדי-האיטלקי) ובבית-הכנסת המקומי היו אז 26 ספרי- תורה מאז ועד המאה ה-18 התקיימה בו קהילה יהודית בשנת 1769 היה בית-הכנסת סגור (נותר בו ספר-תורה אחד) והיישוב היהודי בו פסק הכפר נכבש ב'מלחמת השחרור', כשלב ראשון בכיבוש הרובע הערבי של צפת, ותושביו נטשוהו ראשיתה (1891-1918) של עין זיתים, כמושבה מייסודם של עולים ממינסק שברוסיה, חברי 'אגודת האלף' (שמה לה למטרה ליישב 1,000 משפחות בארץ-ישראל) אנשיה המעטים סבלו מקשיי המקום ומידו הקשה של השלטון הטורקי בשנת 1895 היו בה "שניים בתי אבן ושניים בתי עץ" בלבד ב'מלחמת-העולם הראשונה' ניטשה (1918) אחרי המלחמה (1925) חזרו אליה כמה ממתיישביה הקודמים ואליהם הצטרפו אחרים ב'מארעות-הדמים' (1929), נעזבה שוב בשנת 1930 יושבה בשלישית (במפקד 1931 היו בה 12 תושבים ו-4 בתים נושבים ) ב'מארעות-הדמים' (1936), נעזבה שוב והפעם גם נחרבה בשנת 1946 נושבה ברביעית, עם הקמתו של קיבוץ ('אחוד') שננטש בראשית 'מלחמת השחרור' בשנת 1955 נושבה בחמישית, עם הקמתו של מושב בחלוף זמן-מה ננטש ובמקומו הוקם מחנה גדנ"ע ואף הוא ננטש כיום, ברשות צה"ל ממערב-דרום, מערת האדרא, מבנה כפתי קטן, שהוקם (1955) לציון המקום שלפי מסורת ה'מקבלים' בצפת נערכו בו ה'אידרא רבא דנשוא', כינוסי רבי שמעון בר-יוחאי (רשב"י) ותלמידיו, בהן דנו במסתורי בריאת-העולם ובהתגלות האל בדמות 'אדם קדמון'

ישראל. משרד החינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help