sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הקדמה קרימינולוגיה במקומותינו מדע רחב גבולות או שעטנז רב תחומי ! בשכונתו של ר' מאיר היו בריונים , והיו מצערים אותו הרבה . התפלל עליהם ר' מאיר שימותו . אמרה לו ברוריה אשתו t מה דעתך ? משום שנאמר ? "יתמו חטאים ? ... " וכי כתוב "חוטאים " ? " חטאים" כתוב ; ( ברכות י ע"א ) ספר זה הופק כדי לשמש יד לזכרו של חנוך הופמן , איש אקדמיה כשרוני ואציל נפש מאין כמותו . חנוך עשה גדולות ונצורות להפקת ידע קרימינולוגי מדעי , עיוני ויישומי . בתחום העיוני הוא התווה דרך מקורית וחדשנית ( שחלק ממנה משתקף במאמרו הכלול בספר זה ) לגישור בין סוציולוגיה של סטייה לבין ענפים אחרים , שמקובל לראותם כחלק ממדע הקרימינולוגיה . הוא השקיע את מיטבו ביישום ידע קרימינולוגי כדי לסייע בסתר לאלה שנזקקים לכך במיוחד , כגון מכורים לסמים וזונות . עורכי הספר , משה אדד ואנוכי , מקווים שברוח עשייתו של חנוך , הספר אכן יגרה עבודה עיונית ויישומית בתחומים הנידונים . הספר מכיל מגוון נושאים הנחקרים ונלמדים במקומותינו , בעיקר במחלקה לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן . נושאים אלה קובצו בספר בחמישה שערים : חברה ופשיעה ( היבטים סוציולוגיים , ( פשיעה , שיטור ואכיפה , היבטים משפטיים , רמייה ועדות ראייה ושיפוט מוסרי . גישה ביקורתית מחייבת התייחסות לכמה סוגיות . ראשית , הנושאים הנידונים כאן מוצגים לצרכני השכלה קרימינולוגית . שנית , מהצגתם של נושאים אלה תחת הכותרת 'עבריינות וסטייה חברתית' משתמעת הנחה של זיקה ביניהם . סוגיות אלה נידונות בקצרה בהמשך דברי ההקדמה . במהלך ארבע שנות כהונתי כראש מחלקה , בתחילת העשור הנוכחי , הרביתי לשוחח עם תלמידי המחלקה ותלמידותיה על אודות מניעיהם לבחירה בקרימינולוגיה כמקצוע לימוד באוניברסיטה . להפתעתי הסתבר כי לבולטות הרבה של אירועי עבריינות וסטייה חברתית באמצעי התקשורת , בין המודפסים על נייר ובין המשודרים , היה חלק חשוב בהתעניינות של מרואיינותי ומרואייני בהיבטים אקדמיים על עבריינות וסטייה חברתית . התמונה התחילה להתבהר לי כאשר נציגי השנתונים השונים במסגרת לימודי תואר ראשון הביעו באוזני אכזבה מרה מכך שתוכנית הלימודים אינה כוללת עניינים קרימינולוגיים די » הקדמה וו נכתבה על ירי יובל וולף .

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help