sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

להגדיר פרק קי"ט , נוכל להעיד עליו שאינו אלא הימנון נשגב בשבח התורה . מזמור זה כולל גם כמה יסודות המגלים בסיון חינוכי או מטרות חינוכיות . תורת ה' היא "שעשועיו" של המשורר ובלעדיה היה אובד בעניו ( פסוקים עז , צב . ( הוא מבקש מאת הי שילמדהו את חוקיו ( שם יב < קלה . ( הודות לדבקותו בלימוד התורה עלה המשורר על כל מלמדיו בהשכלתו ( שם צט ' ( ודרך אגב הוא מגלה לנו שהיו לו כמה "מלמדים" — מד . שמעיד על התפתחות ניכרת של ההוראה המאורגנת בישראל בתקופה מסויימת שאמנם קשה לקבעה בדיוק . לעתים פעלו משוררי מזמורי תהלימ כתועמלנים לחינוך . הם קראו לנוער להקשיב לתורתם . קרוב לוודאי שרוב הדברים שנמסרו בשבח התורה — כגון "תורת ה' תמימה משיבת נפש" ( שם יט < ח ) ועוד — נאמרו כדי לעורר את הנוער ללימוד התורה . מעניין ביחוד הוא פסוק אחד שהיה אולי חלק של נאום לנוער שנאסף בחצר בית המקדש : "לכו בנים שמעו לי יראת ה' אלמדכם" ( שם לד' יב . ( ברור איפוא שגם כסופרים וגם כמשוררים מילאו הלויים תפקיד חשוב בחינוך הלאומי ' אם כי היה זה עדיין בקנה מידה מוגבל וברובו ללא אירגון פורמאלי .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help