sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

עת בידיו של ה' בורא העולם ומנהיגו , המשגיח עלי בהשגחה פרטית ורוצה בטובתי , אני מרגיש בטוח שמה שקורה לי הוא תמיד הדבר הנכון ביותר . עם כל הכעס על איוב ועל טענותיו , הוא תמיד נקרא בפי ה' " עבדי איוב . " ולבסוף הוא יוצא המנצח בויכוח - לא שדבריו אל הי היו נכונים יותר , אלא שהיו כניס . העניין האישי שלי בספר הנוכחי מקורו בעבודה רבת-שניס במערכת הביטחון . שם ראיתי כמה ביטחון מדינת ישראל תלוי לא בשריון ובמטוסים , אלא באדם המפעיל אותם . התעורר בי רצון לתרום בשטח זה . ראיתי שאחת הבעיות היא שלימוד התנ"ך איבד מן המשיכה שלו לתלמידים ( אני מודע ל '' לשון ההמעטה '' שבמילים אלו . ( החלטתי לנסות להאהיב אותו מחדש . לשם התחלה בחרתי בספר הקשה ביותר , איוב , שדווקא עלי הוא אהוב . תוך הכנת הספר הנוכחי למדתי אותו עוד כמה פעמים , ובכל פעם נהניתי ממנו עוד יותר . הרגשה זו אני מבקש להעביר לקוראי . למותר לציין שספר זה נכתב מתוך אהדה עמוקה לאיש איוב . מבנה הספר : חלק אי פותח בספור איוב , ומנתח את השאלה האם הוא עמד בניסיון . בחלק זה נלמדים פרקים א' ב' של ספר איוב . חלק בי '' המשתתפים מציגים את עמדותיהם '' עוסק בעיקר טענות איוב , דעות הרעים ומענה ה . ' לשם כך נלמד פרקים נבחרים מתוך הספר , המאפשרים להבין את דעות המשתתפים : איוב , שלושת הרעים , אליהוא , ולבסוף הי בעצמו ( לדעת מחבר הספר . ( גס מתוך פרקים אלו הבאתי רק מבחר פסוקים - המינימום הנדרש להבנת הדעה של המשתתף המדבר באותו פרק . לפסוקים אלו נתתי הסבר מלא . הלומד ימצא פירוש שלם לכל ספר איוב בחלק הרביעי .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help