sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:2

יותר מעמיק , מבלי להתפשר עם השאלות הקשות אלא ללבן אותן עד שהקורא יקבל עליהן מענה , כך הלומד יהנה יותר מן הלימוד , וירגיש עצמו שותף לו . לספר איוב כבר קיימים פירושים רבים . במיוחד נתקבל פירוש " דעת מקרא" על איוב [ עמוס חכם . מוסד הרב קוק ירושלים מהדורה שלישית תשל"ו . [ בכל זאת הצגתי פירוש מלא לפסוקים שהבאתי , על-מנת לאפשר את הקריאה השוטפת של הפרק , וכן הוספתי פירוש מלא לספר , לנוחיות הקורא . הספר מיועד לתלמיד , אשר מבקש להעמיק את הבנתו . ולמורה , אשר בעמדו לפני תלמידיו נזקק לאותן שאלות , ע"מ להשביע את סקרנותם וגס את סקרנותו . וכמובן ללומד העצמאי , הלומד את הספר מתוך עניין . המתודה אליה הוביל אותי ספר איוב היא אינטגרציה של שלושה תחומים : מקרא , היסטוריה ומדעי הטבע . איוב הוא ספר מן המקרא , אך צעקתו חוזרת בזעקת עם ישראל בכל תולדותיו , משיעבוד מצרים ועד לשואה . מענה ה' לאיוב מעביר אותנו ללא כל הקדמות לתיאורי טבע , דרך השאלה "איפה היית ביסדי ארץ . 11 כדי להבין זאת , המתודה בה נקטתי היא - אינטגרציה בין התחומים שנזכרו . התוצאה היא תמונה של היופי והחוכמה המתגלים בבריאת העולם ובהשגחה הפרטית המתרחשת רגע-רגע . מענה ה' אינו מתייחס כלל לשאלת צדיק-ורע-לו , אלא לדעה " ארץ ניתנה ביד רשע . " זו גם דעתם של רבים ביחס לשואה : אם יש אלוהים , איפה הוא היה בשואה ? ואם אין - מי ברא את העולם ? מי עשה את המפץ הגדול ? תשובה מקובלת היא : אלוהים אמנם עשה זאת , אבל מאז העולם מתנהל ע"פ חוקי הטבע ( וטבע האדם , ( שהם לפעמים אכזריים . דיון בדעה זו הוא בדיוק הנושא של ספר איוב . ומתוך המענה לשאלה זו מתקבלת התשובה לשאלת צדיק-ורע-לו : מרגע שהשתכנעתי שאני בכל

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help