sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

עקרונותיו של איינשטיין לגבי 'שדה , ' היא רב-ממדית , היא מהללת את המרחב על ידי הריסת כל פטישיזם וטאבו הנוגעים לו , על ידי הפיכתו לנוזלי , מתוכנן כך שיתאים לצורכי האדם , אורגת מבנה ונוף . במונחים בלשניים , משמעות הדבר היא הבניה מחדש של הצורה , דחייה של כל אפריורי פילוסופי , כל ניסיון להאדיר לשם האדרה : ארכיטקטורה פעילה , המכוונת לכבוש אזורים נרחבים ככל הניתן לטובת חירות לאדם . מוזיאון גוגנה"ם של פרנק גרי בילבאו ס 3 רד בתכנון מוזיאון גוגנהיים בבילבאו , עלה פרנק גרי על רייט בהגשמת עקרונות צורניים של אדריכלות חדשה , דינמית ואקטיבית , השונה בתכלית מזו היוונית-רומית . גרי סיפר כי בילדותו בקנדה שיחק עם קרפיונים חיים ששטו באמבט של סבתו , ממתינים למותם לשם הכנת גפילטע-פיש לשבת , וכי תנועות הגוף הנמרצות של הדגים היוו השראה לתכנון של המוזיאון הדינמי שלו , דמוי הדג " . כחלק אינטגרלי ממעין מהלך של חינוך לאדריכלות העומדת בזיקה לזמן ולתנועה - לוקח גרי את תלמידיו להחלקה על הקרח מצוידים בציוד הוקי מלא , כדי שיפעלו זה עם זה ועם הסביבה בתנועה מהירה , היוצרת שיווי משקל . עיקרון היציבות בתנועה מיוצג גם בחיפוי הטיטניום של מוזיאון בילבאו המעניק לו מראה של כלי תעופה עתידני . גרי מעצב את בנייניו כמו שכוריאוגרף מעצב את רקדניו . די בהתבוננות ברישומיו כדי להבין את דרך חשיבתו . הסטודיו שלו נראה כמו חזרה לפני הצגה . הידע שרכש באמנות ובמגעיו עם אמנים בתהליך התכנון , הובילו ליצירת החללים הזורמים של המוזיאון בבילבאו , המתאימים באופן ייחודי להצגת צורות חדשניות של אמנות . גרי יוצר זיקה תנועתית בין המבנה לבין סביבתו , על שפת המים , ובין המבקרים לבין המרחבים הנפרשים . המבנה הענק דמוי הדג ממזג בריכות מלאות מים עם הנהר , כדי ליצור יחסי גומלין בין המבנה לאתר . הוא מטשטש

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help