sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקדמה חוק אלוהי ופוליטיקה ארצית יוספוס פלביוס ( יוסף בן מתתיהו ) היה הראשון שכינה את צורת המשטר של תורת משה "תיאוקרטיה . " לדעתו , בניגוד לצורות משטר אחרות המוכרות לנו - מונרכיה , אוליגרכיה ודמוקרטיה - המשטר של תורת משה הוא תיאוקרטיה , שלטון האל ' . גם הוגים מאוחרים יותר , יהודים ולא יהודים , החזיקו בתפיסה דומה . בספרו לוויתן תומאס הובס מתאר אה צורת המשטר של היהודים כמלכות אלוהים , שהיא "ממשית ולא מטאפורית : '' כי ב"מלכות אלהים" המובן המדויק הוא מדינה שנתכוננה ( בהסכמת אלה שעתידים להיות נתיניה ) לממשלם המדינתי ולהסדרת התנהגותם - לא רק כלפי אלהים מלכם , כי אם גם האחד כלפי האחר , בענייני צדק , וכלפי אומות אחרות , הן בשלום והן במלחמה . וזו היתה מלכות ממובן הומדויק , שבה היה אלהים המלך , והכוהן הגדול נועד להיות בה ( אחרי מות משה ) סגנו היחיד או משנה למלך . גם ג'ון לוק מתאר את הדת היהודית כתיאוקרטיה.- המדינה היהודית שהיתה שונה עד מאוד מכל השאר נוסדה על יסוד של תיאוקרטיה ; לא היה יכול להתקיים שם , כפי שהיה אחרי הולדת ישו , הבדל כלשהו בין הכנסייה לבין המדינה . חוקים שנקבעו אצל עם זה בקשר לעבודת אל אחד , סמוי מן העין , היו חוקים אזרחיים וחלק מן הממשל הפוליטי של העם ; וחוקים אלה נקבעו על ידי האל עצמו . בעיני פלביוס , הובס ולוק , צורת המשטר של הדת היהודית היא תיאוקרטיה . . 1 פלביוס , נגד אפיון , ב , עמ' . 2 . 176-164 הובס , לוויתן , עמ' , 219 על פי הסימון הסטנדרטי . ( הציטוט מובא מן התרגום העברי החדש העומד לראות אור בהוצאת שלם . 3 ( . שם , עמ' , 218 על פי הסימון הסטנדרטי . . 4 לוק , איגרות על הסובלנות , עמ' 73-72 בשינוי נוסח קל .

מכון שלום הרטמן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help