sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

דבר עורך הסדרה בכל הנוגע למימוש הרעיון של חינוך לכול , טרם נמצא תחליף ארגוני לבית הספר ולשילוש מורה-כיתה-שיעור . וכל עוד ילדים ילמדו בבתי ספר , אישיות המורה , המעמד החברתי והמקצועי , איכות ההכשרה והמוטיבציה המניעה את העבודה החינוכית - כל אלו יוסיפו להיות גורמים חשובים בקביעת איכות החינוך . כדי להגיע למסקנה הזאת אין נחוצים דוחות או מחקרים כלשהם . לא קשה לזהות את הבעיות במערכת החינוך , ואף לא להציע דרכים לפתור אותן ; שוררת הסכמה רחבה למדי הן באשר לבעיות והן באשר לפתרונות . נראה שהקושי העיקרי הוא בהפיכתה של מדיניות ראויה לעשייה פדגוגית מתמשכת , בידיעה שאת הפרות יהיה אפשר לקטוף רק כעבור שנים . בעיה זו היא פוליטית וכלכלית בעיקרה , ולא מינהלית . אנו סבורים שהגיע הזמן שיתייחסו אל ההשקעה בחינוך בכלל , ובהכשרת המורים בפרט , כאל השקעה בקרן המניבה תשואות בטווח הרחוק ולא כאל חשבון עובר ושב . הספר משכר ההוראה : ל קראה הכשרת מורים מתו קנת , בעריכת דרורה כפיר ותמד אריאב , הוא השלישי בסדרת הספרים מדיניות חינוך ופדגוגית , שמטרתה לבחון את הקשר ( או הנתק ) בין תהליכי קביעת המדיניות ובין העשייה החינוכית . קדמו לו הספרים לקראת מהפכה בחינוך ? בעקבות כנס ון ליד לחינוך על "שום דוח דוברת , בעריכת דן ענבר ( 2006 ) מקצועות לימוד במבחן.- חלופות להוראה הקונבנציונלית בבית הספר , בעריכת דוד גורדון , ( 2006 ) שניהם בהוצאת מכון ון ליר בירושלים והקיבוץ המאוחד . הספר הרביעי בסדרה יוקדש לתופעת התמוססותה של האחריותיות בחינוך . הספר שלפנינו מבטא את החשיבה ואת הניסיון של מיטב המומחים בתחום הכשרת המורים בישראל . המאמרים המקובצים בו משקפים את הפער הקיים בין הבנת המדיניות הראויה בתחום זה ובין היכולת לתרגמה לשפת המעשה הפדגוגי , ומציעים דרכים מעשיות לגשר עליו . ראוי להדגיש כי ספרי הסדרה אינם בבחינת "סוף פסוק ; " הם מבקשים לפתוח שיח ציבורי ומקצועי ומעודדים את המשך שיתוף הפעולה לטובת החינוך . אם אסופת מאמרים זו תתרום לקידומו של השיח הציבורי בנושא הכשרת מורים ולהרחבת מעגל המשתתפים בו , באנו על שכרנו . דן ענבר אוקטובר 2008

מכון ון ליר בירושלים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help