sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

רבים מגדולי העם , דווקא מעצימים את דמותם ; רק כך אני יכול להתחבר אליהם , להבינם וללמוד גם מטעויותיהם . אולי דבר זה מאפשר לי גם לקבל בהבנה רבה יותר את חולשותיי שלי ואת אלו של סביבתי הקרובה . ההיסטוריה הרי שבעה ממעלליהם הנפשעים של בני אדם שראו עצמם כנטולי מגרעות . לאחר היכרות שנוצרה בעקבות מפגשים בין תושבים מכפר ורדים לבין רבני ישיבת ההסדר במעלות , ביקשתי מהרב יהושע ויצמן , ראש הישיבה , להסתייע באנשי הישיבה במהלך לימודיי באוניברסיטה . היה זה מעט לאחר רצח רבץ ; למרות המתח הקשה ששרר אז בחברה , ולמרות שחילוניותי והשתייכותי לצד השמאלי של המפה הפוליטית הוצגו בבירור , נפתחה בפניי ללא היסוסים האפשרות ללמוד בחברותא ובשיעורים הפרונטאליים בישיבה , בלי שיהיה מי שימדוד לי את הזמן לחזרתי בתשובה או אף ירמוז לכך . כמי שמעולם לא ראה כיצד נראית ישיבה מבפנים , המפגש היה מעניין . שנים ארוכות אני עוסק בתחומי חינוך שונים , ומתוך כך אני מרשה לעצמי לומר ששתי ישיבות ההסדר שאני מכיר - זו במעלות וזו בעכו , שם מלמד דוד , שותפי ללימוד ולכתיבה , הן מוסדות חינוכיים מעולים , ברמה גבוהה שלא רואים הרבה דוגמתה גם בעולם האקדמי . אבחר בשתי תופעות , שאולי יבהירו לקורא החילוני מניין באה התרשמותי זו . התופעה הראשונה קשורה לדבר שממעטים לדבר עליו , ואולי אפילו כבר לא מעיזים לחשוב עליו : לאורך השנים , באופן עקבי ורצוף , אני רואה אצל בחורי הישיבה חדוות לימוד שמורגשת גם אצל מי שבא לביקור של רגע . כמובן , יש לדבר טעם דתי , אולם מעבר לו בולטת מאוד גם סקרנות אינטלקטואלית , הממלאת בשמחה לומדים שרוצים לחקור ולהבין . להבנתי , מי שמצליח לגרום לתלמידיו שמחת לימוד גם יביא אותם להישגים מפליגים . התופעה השנייה האירה לי נקודה חשובה : לא אחת במסגרת לימוד משותף שאלתי את חבריי ללימוד , אנשים צעירים כבני עשרים וארבע , לגבי תוכניותיהם לעתיד . פעמים רבות התברר לי כי שאיפתם הגדולה של רבים מאוד , ובתוכם המובחרים ביותר , היא להמשיך במסלולי החינוך וההוראה בישיבות התיכוניות או בישיבות ההסדר . אני יכול לשוות לנגד עיני בבהירות עזה את תגובתם המתפלצת והחרדה של רבים ממכריי , אילו בניהם המוכשרים בעליל היו מודיעים להם שברצונם להקדיש

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help