sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

על חוויה ועל קשר איני חושב שאני יכול להצביע במדויק על הסיבה בשלה זה שנים רבות אני מעביר את מירב זמני הפנוי דווקא בלימוד בישיבת הסדר . לא חיפשתי , ועדיין אינני מחפש , 'את האור' או דרך חילופית שתחלצני משגרת חיים בלתי רצויה . והרי הלימוד בישיבה קשה , הכיסאות לא נוחים במיוחד , והמולת קולות הלומדים מפריעה לקשב שתמיד קל להסיטו . אולי זה מתחיל בפסוקים וניבים שנלמדו כמעט באקראי , ובמצבים שונים בחיים הם נשלפים מאליהם ומתווים כיוון . לא אחת מצאתי את עצמי מתעודד מרבי עקיבא בן הארבעים , הלומד מאבן שהמים המטפטפים במעיין חקקו בה צורה ומפסוק באיוב שמנוסח בצורה משונה מעט : "אבנים שחקו מים , " והולך ללמוד עם תינוקות של בית רבן ( ראו אבות דרבי נתן , פרק ו . ( ומה רבה הייתה התדהמה של מי שכל ילדותו ונערותו התחנך על סיפורי גבורה נועזים , כשבשלב מוקדם יחסית של חייו נתקל לראשונה בדבריו של בן זומא , ההופך את הכל על פניו באמירתו המפתיעה והמדהימה : "איזהו גכור ? הכובש את יצרו" ( מסכת אבות , פרק ד , משנה א ... ( המשיכה ללימוד איננה נובעת רק מסקרנות אינטלקטואלית ורצון לידע . באופן פשוט , אני מחובר לרוח הרעננה שעולה ובוקעת מכל עמוד ועמוד של הכתבים העתיקים , כאילו דווקא שם אני מוצא בני שיח ששיחתם נוקבת ורכה בו-זמנית ומפתיעה לאורך כל הדרך . אני יכול לשער שכך , באפיק נסתר , דרך סדקים בלתי נראים , משהו מצורת החשיבה הצליח לחלחל אל תוכי , וכאשר בשלב מאוחר יותר דברים אלו פרצו החוצה , הם מצאו אותי בשל ומוכן , כאילו היה בי תמיד משהו שציפה ואולי אפילו ידע . אחד מהדברים ששובה מאוד את לבי בספרות חז"ל , הוא גישתם הישירה וחסרת הפניות לכל נושא העולה לדיון . הם עושים זאת ללא משוא פנים , ופעמים בפירוט מזעזע הם מציגים לקורא תמונה של התנהגות קשה ביותר הנובעת מחולשתו של האדם , גם אם הוא גדול ורב זכויות . בעיני אדם שכמותי , החולשות והחטאים המלווים מפי הכותבים

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help