sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הקדמה בילדותי שימשתי כסדר בבית הדפוס של אבי , שייחודו כדפס המתמחה הן ביוונית , הן בעברית והן בערבית זיכה אותו באשרת שהייה בתוך העיר ורוצלב ( ברסלוי ) למרות שהיה יהודי . היום אני חוזר אל בית הדפוס ההוא , מעמת בין תרבויות כפי שאבי שילב את לשונותיהן . עולם הדפוס השתנה מאז , וגם אני כבר אינני נער , אבל היום אני שב ומאמץ את דמותו של ' הבחור הזעצער ' שהייתי , אותו נער לא מלומד דיו שממשמש באבני הבניין של יצירות הסופרים . באותם הימים אפשר היה להאשים את 'הבחור הזעצער , ' את סדר הדפוס בטעויות ובשיבושים , אלא שלעתים 'תיקונים' כאלו הם גם חידושים יצירתיים שאני , כסדר דפוס מנעורי יכול להיות גאה לשאת את האשמה לקיומם , ולקבל באהבה את הביקורת המוטחת בי . בספרי הקודם , 'שכול והאגדה החיה ' , ' התחלתי להשתמש כמעין חתימה בנסיוני כסדר דפוס , שם חתמתי 'הבחור זעצער . ' המהלך שאני עושה בספר הזה מצדיק מאוד את השימוש בחתימה זו , משום שאני פונה בו גם למחקר דתות שאינני מומחה בהן , ומשחק באותיותיהם כבתוך שלי . בשונה מחוקרי תולדות הדתות , אינני נזקק לטקסטים כדי להוכיח 'למה התכוון המשורר , ' כדי להגיע לפירוש האותנטי של הטקסט . אני מעוניין בדתות מנקודת המבט הפסיכו-סוציולוגית , שאותה אני מכיר היטב . אני מעוניין כאן באפשרות שחכמי הדתות השונות מעצבים את התנהגותו של האדם הפשוט תוך שימוש באמונתו בחיים שלאחר המוות . כמו אותו בחור המשחק בבלטי העופרת , אני מנסה לשחק באגדות , בדרשות ובאמונות , ולהבין בדרך אחרת את הקשרים בין דימויי העולם שמעבר לחיים - עולם של מיניות בלתי מוגבלת ושל חיים בלתי מוגבלים - לבין התניות של חיים בעולם הממשי . לפני פתיחת הדיון עלי להודות שאינני מגיע לנושא זה מתוך התעניינות

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help