sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

את אחד המקורות המקודשים מבלי להטיל בה מום . במפתח הכניסה בשערי היהדות ישנם אפוא שלושה חריצים נבדלים זה מזה : החריץ המקראי , החריץ התלמודי והחריץ המיסטי . לצורך הדיון יש לדון בכל אחד בנפרד , כפי שנעשה בספר זה . אך אל לו לקורא לשכוח שאף אחד מהם אינו המגדיר היחיד של היהדות . אני אוחז בידי צרור מפתחות על מנת לפתוח שער אחד בלבד . המנעול ייפתח אך ורק על ידי כולם . ממד הקדושה מעצם היותה דת , היהדות מחוברת , לעיתים תוך הפרזה , באורח בלעדי לתחום הנזכר . עתה ידוע לנו שאין בכך כלום . היהדות חורגת מגבולותיה הדתיים ומקיפה בני אדם , חברה , מדינה והיסטוריה שמרכיביהם הינם לרוב חילוניים לחלוטין , וככאלה הם מחוץ למסגרת הדיון בעובדה הדתית . אך גישה כזו מהווה טעות חמורה . ספרות יהודית , אמנות יהודית , מסיטיקה יהודית , מדע יהודי , מדיניות יהודית , כלכלה יהודית ותרבות יהודית מהווים חלק בלתי נפרד מגוף היהדות ( רציתי לומר שהם מהווים חלק מ"נפש" היהדות , ( אף על פי שהם הקוטב המנוגד לקודש שלא פעם שרוי כמו בעימות . נושאים אלה , המשמיעים בעת ובעונה אחת את צלילי מיתריהם המנוגדים באופן הרמוני , מרכיבים את נקודת העוגב המכונה "יהדות" והדהודיהם נוגעים בנצח .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help