sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

המתכוון להישאר כזה , הרי הוא ציוני בעצם נסיונו לפרש ענין זה . היום , יותר מאי פעם , יש לבטא מלה זו ללא הסתייגות ותוך קבלת מלוא משמעותה . על מנת להזהר מזיוף , ספר זה על הזהות היהודית , שנתחבר ב 1976 בשפה הצרפתית עבור קהל דובר שפה זו , לא היה יכול להיכתב אלא על ידי יהודי צרפתי , שחי זמן רב בצרפת אך בחר מרצונו החופשי בציון שבה הוא מתגורר כאזרח מדינת ישראל , שבירתה ירושלים לא חדלה להיות משאת נפש של יהודי הגולה , השרים על שיבה "לשנה הבאה" ושעודנה , עבור הגולים או השבים , העיר שאליה הם מזמינים בגעגועיהם או בנוכחותם את כל עמי תבל לבוא ולשאת תפילה במקדש שייבנה , " יום אחד" בשנה הבאה , אם לא מחר או היום ; כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים . ( ישעיהו נו , ז . ( יהדות במיקשה אחת כיוון שהיהדות מונותאיסטית ומשרה אחדות , היא נראית כמיקשה אחת אך לא כן הוא : במעמקיה הריהי רבת אנפין , אולי יותר מכל תורה דתית אחרת . במישור זה מעורבים דחפים שניתן לראותם כתחרותיים : הנצרות מבקשת לצמצם את היהדות למקרא . זוהי דרך בלתי מתוחכמת אשר תוך כדי מתן כבוד ל"אבות" מסווה את הזלזול ב"מאובך ( ארנולד טוינבי . ( Arnold Toynbee הרציונליות מבקשת לראות ביהדות חוקה אך לא הגות . ואילו האנטישמיות מייחלת שלא תהא ל < ו זו ולא זו כי אם עובדה חברתית או גזעית משוללת תוכן רוחני . ריבוי פניה של היהדות נובע בשורשו מעובדה פשוטה שאין להתעלם ממנה : הדת ה"מקראית" הזו אינה מבוססת על ספר אחד בלבד , התנ"ך — אלא גם על עוד שני ספרים מאוחרים יותר בעלי אותה חשיבות רוחנית : התלמוד והזוהר . האחד בעל אופי רציונלי בעיקרו והאחר — מיסטי . התורה שבכתב ( התנ"ך ) והתורה שבעל פה ( התלמוד ) והחוויה ( הזוהר ) מהווים את היהדות . לא ייתכן לנתק

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help