sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:2

מוריד מאומה בהוויתם האנושית וכי הם בני אדם בדיוק כמו הזולת וכך גם ראוי להתייחס אליהם ! מכך משתמע כי הכוונה לבחון את מושג האדם היהודי , על פי הנחיות ההיסטוריה והפסיכולוגיה , תוביל אותנו , במקרה הטוב , לדיון באדם גרידא או במיתוס , ובמקרה הרע — בשיילוק . אף על פי כן , ההיסטוריה והפסיכולוגיה וכל מקור מידע אפשרי ומעל לכל התנסותנו אנו , מורים לנו כי האדם היהודי אינו מיתוס כי אם יצור בשר ודם , וכי האדם היהודי אינו סתם אדם אלא שיש בו משהו המסבך את מצבו האנושי . זהירות : תחושות מסולפות , מפתחות מזוייפים יהדות ללא יהודים לנוכח מורכבותה של הזהות היהודית , קיימת נטייה לתור אחר הגדרות מצמצמות במטרה להפחית את הקשיים . אזהרה ראשונה : יש להשתמט ממלכודת האמונה בעובדה שאכן ניתן למצוא מפתח שבאמצעותו נחדור אמנם לתוך היהדות , אך זו תהא יהדות שכלית ואידיאולוגית מובהקת , יהדות ללא יהודים . שויישי הטעות בגישה זו אינם רק בפיצול שבין המופשט לממשי , הכלל ליחיד , האידיאולוגיה למושאיה . פיצול זה מסל ף את הכרתנו גנו בתחומים אחרים שאינם מועלים בספר . ספר זה מתייחד בכך שאינו מזמין את הקורא לעסוק בעצם אלא בנושא . היהדות הינה כמובן דת ותואר זה כולל גם תורה . לתורה זו מאפיין הנובע מקהילת בני אדם , היהודים , שהם נושאיה ומגשימיה בעת ובעונה אחת ; בידיהם נמצאים המפתחות המקוריים , הנסתרים , הפנימיים , אותם מפתחות שמתבררים כבלתי יעילים בשימוש למנעול שרק מטעמי נוחות מכונה דת .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help