sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

" שמש בכיפור תשל"ד דום ויעמוד השמש בחצי היום ולא אץ לבוא עד היום " . .. עד הנה מצלצלים באזני בהתלכדותם הפתאומית המצו ווצה של הפסוקים מנבואת ישעיה , שקראנו בתפלת שחרית של יום כיפור תשל"ד והצרימה של הצפירה , שזעזעה אותנו בזעקתה הדיסוננטית , חללה את קדושתו של שבת השבתון ושנתה עד התהום את חיינו . ... באותו היום לא היה ביכולתנו לשמוע אל הקול קורא , בו מתחילה ההפטרה של הנביא י "ואמר סלו סלו פנו דרך הרימו מכשול מדרך עמי , " והנה קם בדרך עמנו המכשול הדמוני והוצרכנו לשלם קרבנות אין מספר וללא תחליף . דומני שביום כיפור תשל"ד לא ננעלו כבכל שנה השערים בעת תפילת נעילה . קול השופר לא הרגיע את קול הצפירה . שמש בכיפור דום ויעמוד השמש בחצי יום ולא אץ לבוא עד היום ... ועד בכלל . עד הנה לא זכינו להרים המכשול . "עבר קציר כלה קיץ ואנחנו לא נושענו . " וחוששני שאחת הסיבות למבוכתנו ולרפייון ידינו היא אולי דווקא בעובדה , שאנו מטשטשים אותה : ההתלכדות שבין פרוץ המלחמה ובין עצם יום הכיפורים . בטוחני שלא במקרה בחר ישמעאל לעת התקפה את קודש קדשים שלנו , יום שבו אנו מפילים פור , הוא הגורל , בין השם ובין עזאזל . רבות , לצערנו , הדוגמאות המקבילות מתקופת השואה באירופה , "סלקציות" לחיים ולמוות במחנות השמדה מיוחדות ליום הכיפורים . מכות מתחת לחגורה האנושות , סדיזם רוחני שיטתי , הרי הם מנכסי צאן ברזל של האנטישמיים , הן במחנה עשו , הן במחנה ישמעאל : ומעלה אני את השאלה : האם הרשות בידינו לפרש כאינצידנט ארעי את מה שהם תיכננו במזיד ובשיקול דעת / האם נשאיר להם הזכות להחזיק במפתח של הטרגדיה ונסתפק בסיטואציה של צופים , שלקחו בה חלק בעל כרחם ובהיסח דעת 1 האם מול משמעות שטנית מוחלטת על כל השלכותיה האכזריות

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help