sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

למיניהם , הרי אפשר לראות את באומן כמו הילד בסיפור בגדי המלך החדשים הצועק כי "המלך הוא עירום " . באומן אכן עוסק בחשיפה ; חשיפת שכבות של חוסר מודעות עצמית , הסתרה והסוואה האופפות את המודרניות ואת הסוציולוגיה שלה , אבל , כפי שנראה להלן , גם את הפוסט מודרניות הדוגמטית וגם את הגלובליזם הניאו ליברלי . עיסוק זה איננו הופך את באומן לאנטי מודרניסט ולאנטי סוציולוג , הוא הופך אותו למודרניסט ולסוציולוג המאתגר את החוכמה המקובלת כ"אמת" או פשוט כ"מציאות . " עד שנות השמונים באומן השתייך לזרם האינטלקטואלי של הסוציאליזם המערבי , סוציאליזם הומני , ביקורתי ופתוח , כזה המבקר גם את הטוטליטריות הקומוניסטית וגם את העוולות החברתיות הקפיטליסטיות ( לתקופה זו שייכים ספריו כגון "סוציולוגיה ביקורתית" : DrVN ^ io" ;( Bauman , 1978 ) האוטופיה האקטיבית" ( Bauman . 1976 a ) ו"פרשנות ומדעי החברה" . ( Bauman . 1978 ) ספר מן "התקופה הפולנית" של באומן , סרצירלתייה של יום יום , פורסם בעברית ב 1963 ( באומן , . ( 1963 זרם זה בא לביטויו הממצה בנסיונות הכושלים לרפורמות במשטרים הקומוניסטים במזרח אירופה , במרד הסטודנטים של , 1968 בתנועות השמאל החדש ובתנועות השחרור של המיעוטים והנשים , ובסוציולוגיה הרדיקלית של שנות השישים והשבעים . אך מאז שנות השמונים , יחד עם אינטלקטואלים ממשיכי הדור ההוא ואינטלקטואלים ביקורתיים חדשים , באומן מגדיר את סדר היום שלו מחדש סביב ביקורת המודרניות . נעמוד להלן על כמה מהלכים עיקריים בהגותו של " באומן המאוחר . " כדי להנהיר את עמדותיו נתמקד כאן בשלושה מהלכים , כאלה שהוא מתעד וכאלה המתרחשים בחשיבתו : המהלך מנאורות לשואה ; המהלך ממודרניות "מוצקה" למודרניות "נזילה ; " והמהלך מ"מחוקקים" ל"פרשנים . " נסיים בהערות על הספר גלובלסציה שלפנינו ועל הרלוונטיות שלו לישראל . הספר "המודרניות והשואה , " שפורסם ב , ( Bauman , 1989 ) 1989

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help