sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הזאת חייבת להוסיף ולהתקיים גם בתקשורת הלא וירטואלית , כי כאשר הפגישה מתגשמת עליהם לנסות לממש הלכה למעשה את התכונות שהובטחו קודם לכן : אין להם אפשרות אמיתית ליצור בפגישתם קרבה אינטימית ולהכיר את האחר כאינדיווידואל קונקרטי . אתרי ההיכרויות המקוונים מביאים אפוא להעמקת התהליך שתחילתו בניהול התראפויטי של תרבות התעשייה : תחילה מעוצבים רגשותיו של האדם כך שישרת את ייצור הרווח הכלכלי , אחר כך הם הופכים לסחורה , ובהמשך הם הולכים ומאבדים את האיכויות האינטראקטיביות שלהם שהן הן שהקנו לנו בעבר יכולת להתמצא במצבים שונים . אך לטעמי יש למחקר שלפנינו מעלה גדולה אף יותר מן הדיאגנוזה החריפה הזאת של התקופה . על אף שחקר הפרדוקסליות הסוציאלית של ההיתוך בין כלכלה קפיטליסטית לרגשות אנוש כמוהו ככתיבת פרק חדש ^ אל קטי קה של הנאורות , אווה אילוז אינה מאמצת בשום חלק של מחקרה את הנימה האליטיסטית שאדורנו והורקהיימר נתפסו לה . תהליך המסחור ההולך וגובר של רגשותינו נבחן ממרחק מתודי , הנחוץ כדי לחלץ ולחשוף אותו מתוך ההתרחשויות הרבות והתהליכים ההיסטוריים ; ואולם ההזרה הזאת איננה מביאה עמה אדישות כלפי העולם , אדישות שהייתה מגבירה את הגחכתם של הסובייקטים המתוארים . אדרבה , מבין השיטין של הניתוח הסוציולוגי המפוכח מבצבצת במקרים רבים ההכרה , שגם בעידן שבו עולם הרגש נשלט על ידי שיקולים כלכליים , טכנולוגיית האינטרנט עשויה להוות אמצעי לגיטימי והולם הנותן לאהבה ולחיבה מרחב וירטואלי . משפטים אחדים אף יוצרים רושם שהמחברת מבקשת לטעון , כי ביצירתיות ובדמיון של הסובייקטים יש כדי לאפשר להם לנצל אפילו את השפה המופשטת של רגשות מתוקננים לתכליות אותנטיות משלהם . כל

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help