sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

של המועסקים במפעלים הגדולים . כפי שאווה אילת מתארת יפה , בדרך זו משתנה לאט גם צורתה המסורתית של חלוקת העבודה הרגשית בין המינים 1 פעילותן של נשים במקום העבודה מתוארת כעת יותר ויותר במונחים תראפויטיים , ואילו לגברים מוצע לקבל על עצמם סגולות התנהגות נשיות ; כך נוצר אוצר מילים כללי , בין מגדרי , של אמפתיה ודאגה . כתוצאה משינויים אלה מיטשטשת בהדרגה ההבחנה בין הפרטי לציבורי ובין משק הבית למקום העבודה , מאחר שהציפייה התרבותית היא שהן גברים והן נשים יבטאו אותן סגולות רגשיות . אך לא רק התיאורים פורצי הדרך הללו , ההופכים את המחקר המסורתי על פיו , עושים את קריאת המחקר הזה למרתקת כל כך , אלא דווקא ההבחנות הצדדיות כביכול שנכתבו מתוך אהבה לפרטים . בפרק זה מסופר , לדוגמה , כי בשנות העשרים של המאה שעברה ביססה ספרות העצות את מעמדה - לצד הקולנוע - כיסוד המרכזי של חרושת תרבות ; ובתיווכה התפשטו הנורמות החדשות של אמפתיה רגשית ושל דאגה בקרב חלקים הולכים וגדלים של החברה ; דמיון סוציולוגי רב נדרש כדי להציב את הקולנוע ואת ספרות העצות זה לצד זו כשתי האינסטנציות העיקריות של תרבות אחת , המטפחת את אימוצן של סגולות התקשורת הבין אישית . ואולם חריפותה של אווה אילוז כמאבחנת חברתית - לצד היותה סוציולוגית משקיפה - ניכרת בכך שהיא אינה מסתפקת בתיאורים ניטרליים כאלה . השחזור הארכיאולוגי של התמזגות תהליך הייצור הקפיטליסטי עם תרבות הרגש מובא לפנינו אמנם בשפה תיאורית , אך שוב ושוב נמהלת בתיאורים הללו נימה ספקנית ביחס לתוצאות התרבותיות חברתיות של ההיתוך הזה . על פי השקפתה , עם התפשטות "התקשורת התראפויטית , "

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help