sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

האמפירי המנותח ; השאלה שאווה אילת יורדת כאן לחקרה , דבר שהיא עושה באינטואיציה ארכיאולוגית ממש , איננה עוד השאלה בדבר גורלו של קשר האהבה הרומנטי , אלא השאלה על מקומם של רגשות ואמוציות בתרבות הקפיטליזם . לפיכך , החומר שהיא מנתחת כאן כולל מחקרים בנושא תרבות התעשייה , מסמכים היסטוריים , ספרי עצות תראפויטיים ולעתים גם ראיונות שנערכו עם יחידים , כל זאת במטרה להשיג מידע על היחס בין רציונליות קפיטליסטית לתרבות רגשית ; רק סוציולוגית שמאוהבת בפרטים התרבותיים של חיי החברה - כמוה כגיאורג זימל או זיגפריד קרקאואר - יש בכוחה לדלות שפע כזה של מקורות היסטוריים ועכשוויים . תוך הישענות על החומר המגוון הזה , עושה אווה אילוז ניסיון מרתק לגולל בפנינו סיפור חדש של תולדות הקפיטליזם המודרני . להשקפתה , יש משום טעות בהצגה של התפתחות החברה הקפיטליסטית במאה ה 20 כתהליך של התקררות והתרוששות רגשית ; אדרבה , השינוי התרבותי שהתרחש לדעתה בתקופה הזאת , הגורם ששינה מן היסוד את קשרינו החברתיים , הוא דווקא שילוב חסר תקדים של רגשות ושל אמוציות בעצם תהליך הרציונליזציה של הקפטיליזם . בפרק הראשון , המיוחד לבחינת עלייתו ההדרגתית של ה 10 ז , Sentimentais " " 1101 אנו מתוודעים לתחילתו של התהליך הפרדוקסלי הזה . אווה אילוז מצביעה על כך שבתחילת המאה ה , 20 במקביל להתהוותו של מדע הניהול , נוסדה גם תרבות של תראפויטים מומחים שהחלו לבחון את הפועל בבתי החרושת הגדלים במהירות מצידו הפסיכולוגי . מטרתה של הדיסציפלינה החדשה , הפסיכולוגיה התעשייתית והארגונית , שבתחילה צומחת אט אט ואחר כך בקצב הולך וגובר , היא לפתור את בעיות המוטיבציה

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help