sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

ואולם , קווי המתאר של הפרק החדש הזה יופיעו לעינינו רק אם נבין כי למרות הקרבה הסגנונית לאדורנו , מחקרה של אווה אילוז יוצא בנקודה מהותית נגד ניתוחיו של אדורנו את הקפיטליזם . אדורנו היה משוכנע כל חייו כי עם התגברותם של אילוצי ההתנהגות הקפיטליסטיים , ילכו וידעכו היכולות הרגשיות שלנו לאימוץ פרספקטיבות ולתפיסה עצמית , ואילו אווה אילוז יוצאת מנקודת הנחה מנוגדת לחלוטין : לדעתה , הקפיטליזם לא רק שאינו מביא במהלך התפתחותו לדעיכת תשוקותיו ורגשותיו של הסובייקט , אלא להפך , הוא מחולל תרבות חדשה של רגשות , משום שכדי שיוכל לשעתק את עצמו דרושים לו השתתפות רגשית ומודעות עצמית של האינדיווידואל בשיעורים הולכים וגדלים . כבר במחקרה הקודם * , שעסק בגורלם של יחסים רומנטיים בתרבות הצריכה הקפיטליסטית , ביקשה אווה אילה לרדת לחקרו של פרדוקס דומה . נקודת המוצא של מחקרה זה הייתה הדעה הרווחת , שבעידן הקפיטליזם האהבה מועדת לאבד את מצעה הרגשי עקב התרבותן של גישות אגוצנטריות ואסטרטגיות . גם אדורנו העלה במינימה מוראליה את התיזה , שהתרבותם של שיקולי תחשיב תביא בהדרגה לאובדן היכולות הספונטניות לאהבה לא אנוכית ומתמסרת . על אף שאווה אילוז מעוניינת אף היא בדיאגנוזה סוציולוגית של התקופה , אין למחקרה ולא כלום עם אותן ספקולציות משוללות יסוד העומדות לרוב בבסיסן של דיאגנוזות כאלה . ההישענות הקפדנית על מחקר אמפירי היא זו שמבדילה אותה מן העיסוק בדיאגנוזה גרידא California Press . Cultural Contradiction of Capitalism , Berkeley : University of Eva Illouz , 1997 , Consuming the Romantic Utopia : Love and the

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help