sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

( למשל , רמת רחל או שפיים ) שהתעשרו בן לילה בעקבות שינוי ייעודן של האדמות החקלאיות . הדיון בקרקע עבר דה מיסטיפיקציה ונהפך לנחלתן של קבוצות אזרחיות טכנוקרטיות , שפועלות בשדה סמנטי משוחרר מן המשמעויות הלאומיות המסורתיות . על שינוי זה היה אפשר לומר , כי אם "מולדת" היתה נהפכת ל"קרקע" ( ו"אוכלוסייה" - ל"בני אדם , ( " רבות מן הפרות הקדושות של העולם המודרני היו נשחטות . מן הטענה , שהשיח עבר "דה מיסטיפיקציה" ו"אזרוח , " אין כדי להסיק שהציונות חדלה להיאבק על הקרקע או נכשלה במאבק זה . בדיוק להיפן : מדינת ישראל ( ועמה , הישות המיתית המכונה ה"עם היהודי ( " מחזיקה היום בקרקע בהיקפים חסרי תקדים בכל שנות מאבקה של הציונות על "ארץ ישראל . " הפרקטיקות הצבאיות של ישראל עדיין קובעות את היקף הקרקע שעוברת ליריים יהודיות , כמו גם את חשיבותה האסטרטגית ואת תוואיה . כתב החרטומים החברתי , שמסמן שטחי אדמה במונחים של - C 1 K , B , A תוך יצירת מבוכים מרחביים ורציפות טריטוריאלית ליהודים בלבד - הוא דוגמה מובהקת לכך . אולם , במקביל לכיבוש הקרקע על ידי המדינה , הדיון הטריטוריאלי האידיאולוגי הישיר זרוע כעת מחלוקות , והוא נהפך לנחלתן של קבוצות פוליטיות מגויסות ומסומנות היטב . לפיכך , גם גבולותיו הגלויים של הדיון האידיאולוגי הצטמצמו באופן משמעותי . הפן הגלוי של הדיון מונכח בעיקר בוויכוח על עתיד השטחים שמעבר לקו הירוק " ) עקירת יישובים קורעת את העם , " כפי שקובע לאחרונה שלט חוצות מצוי '( בשיח המיליטריסטי ( חשיבותה או אי חשיבותה של "רצועת הביטחון" בלבנון ;( או בשיח הארכיאולוגי הקושר בין אדמה או "מקומות קדושים" לבין היסטוריה וזיכרון . אזרוחו ( לכאורה ) של השיח על הקרקע , והעברתו אל אתרים חדשים " ) מנורמלים ( " המנוהלים על ידי מומחים בעלי "הכשרה מקצועית , " אינם מצביעים על פיחות במעמדה של האדמה . להיפך : הם מצביעים על חוזקה של פרקטיקת ההשתלטות היהודית על הקרקע , ועל התמסרותה , תוך פיחות מקביל באתוס ובפתוס של בניין האומה המלווים פרקטיקה זו . אחד המסמנים הבולטים לנרמולו של השיח הוא אריגתו בתוך שפה כלכלית תקנית : "קנייה ומכירה , " "מיתון שקט , " "ירידה חדה בעסקות הנדל"ן , " "עלייה במחיר המלט . " זוהי שפה ניאו ליברלית , פסבדו דמוקרטית , המבוססת על לוגיקה מובהקת של שוק , זכות קניין , תחרות וחופש בחירה . אחד המאפיינים העיקריים של הדיון הוא העברתו מן הזירה הפוליטית אל זירת הטובין - זירה היוצרת מראית עין של קונים ומוכרים נייטרליים , המבקשים לעשות אופטימיזציה למשאבים ( שהם תוצאות מוגמרות ) בעידן של "קץ אידיאולוגיה . " שפת הנדל"ן נתפסת כשפה אוניברסלית גם משום שהיא מאפשרת רה ישראליזציה של הריון המרחבי . דיון ב"מקום" שאין לו מקום . דיון שהיה יכול להתקיים באותו אופן גם בשכונות המסופחות לאזורים האורבניים ( suburbs ) בצפון אמריקה . קוראי מוספי הנדל"ן מבחינים בוודאי בכך , שבכל

מכון ון ליר בירושלים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help