sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הליבה משמשת בסיס לחיזוק המשותף בחברה ומגדירה את המיומנויות ואת הערכים , שאותם תלמידים במדינת ישראל חייבים לרכוש ולדעת . ג . קבלת אחריות של כלל המערכת להישגים הן בתחומים אקדמיים והן באקלים החברתי , באמצעות העברת מבחני המיצ"ב פעם בשנה בכל כיתות ה-ח במערכת החינוך והפקת לקחים מן התוצאות . ד . יישום תוכניות החומש המיועדות למגזר הערבי , הדרוזי והבדווי , מתוך מגמה של אפליה מתקנת וגישור על פערים מתמשכים . אכן , כוח המשימה הלאומי התייחס לרפורמות שכבר פועלות ושילב אותן בהרחבה בהמלצותיו . תרומתו הראשונית של הכוח , עוד בטרם הוחל ביישום המלצותיו , היא בהפיכת החינוך לנושא להתייחסות בכל בית בישראל . במהלך העבודה של כוח המשימה הלאומי , ובעיקר מאז פרסום המלצות הביניים , התקיים ומתקיים בנושא דיון ציבורי רחב ומעמיק במגוון פורומים . מאנשי אקדמיה וגופים ציבוריים לארגוני מורים , לרשויות מקומיות , להנהלות בתי ספר , לצוותי מפקחים ומנהלים ולצוותי הורים - המדינה כולה עוסקת בחינוך , וטוב שכך . רק בהידברות ובהכרה מצד כל בעלי העניין בחשיבות של העלאת החינוך על סדר היום של כל אחד מאתנו נוכל להבטיח את יישומן של ההמלצות שחלקן כרוך בוויתורים , בשינוי סדרי עדיפויות והקצאת משאבים , בשינוי תרבותי ניהולי ובשינוי מבני וארגוני של כלל המערכת . אני רואה בכינוס רב המשתתפים , שערך מכון ון ליר בירושלים , נדבך נוסף בדיון הציבורי המציג עמדות שונות הנובעות מן ההמלצות של כוח המשימה הלאומי . לדיון הציבורי חשיבות רבה בהעמדת נושא החינוך במרכז סדר העדיפויות הלאומי . אני מברכת את השותפים לספר זה - המבקרים והתומכים כאחד .

מכון ון ליר בירושלים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help