sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:1

תשובות הרמב"ם ... | 1 a רמא יצח ענ [ ד די ע ] קל אן א [ חדא מן א ] ל [ דיא ] נין יפעל הדה אלאפעאל אלתי דכרתם אלא ל ... טהרת לה פי אלדי [ ן ] ועלם אנה דין מרומה ואין לדיין אלא מ [ ה ש ] עיניו רואות [ וליס ] בכאף ען אחד מן אלעואם פכ [ יף ע ] ן דיין אן [ לא יגוז א ] ל [ חג ] ר עליהא ולעלה קאל דלד ללגוים קצור מ [ נה ] לאנה [ לם יע ] רף וגה יכלצה מנהם ולא יחצל חלול השם אלא דעוי [ אלח ] גר ואמא חד אלשטות פי אכתלאל אלשהאדה עלי אל [ משהו ] ד עליה פהו קלה אלתחציל אלמשהור לכאפה אל [ נאס ואל ] אמר ראגע למיז אלשהוד אן כאנוא מן אלממי [ זין ] אל [ ח ] דאק אלדיינין ואן כאן ללחכם אכתלאל דון אל [ משה ] וד עליה וכ [ א ] ן [ א ] לשה [ ו ] ד ליסוא באל [ צ ] פה אלתי דכר [ נא ] פמן ... ] א ] ן נסתריב בשהאדתהם לאן אל [ אצ ] ל בי דינא בתר [ בי דינא לא דייקי . [ > וכתב < [ משה ] : r ב שאלה ומא תקול איצא פי אלוקוף י עלי הדא א 1 אין מתקבל על [ דעת בר שכל , שאחד הדיינים ] יעשה אלה המעשים' אשר הזכרתם , אלא בגלל [ פגם , [? שנראה לו בדי [ ן , [ וידיעה , שהוא דין מרומה . ואין לדיין אלא מ [ ה ש ] עיניו רואות . [ ואין ] נעלם מאחד ההדיוטות ומ [ כל שכן מ ] דיין , ש [ אין ראוי למנו ] ע ממנה ( השמוש בממונה . ( ואולי אמר זאת לגרים בגלל קוצר יד [ ו , [ לפי ש [ לא י ] דעדרך שיחלצהו מהם ולא יבוא לידי חלול השם , אלא את טענת [ מניעת השמוש בממ ] ון . ואשר למידת טענת השטות , כדי לבטל את העדות על מה ש [ מעיד ] ים עליו , הרי הוא שלא יבינו כדרך שמבינים כלל ה [ אנשים , וה ] דבר חוזר להבחנה בעדים , האם הם מן המבחי [ נים , [ הפקחים ויראי השמים . ואם יש פסול בפסק הדין לא מצד מה [ שמע ] ידים עליו והעדים אינם בעלי המדות שהזכר [ נו , [ הרי [ מיותר ? הוא ] להטיל ספק בעדותם , כיון שהכלל הוא '' בי דינא בתר [ בי דינא לא דייקי . [ " > וכתב < [ מש ] ה . ב שאלה ומה יאמר ג"כ בדבר ... לעמוד על זה א . כי"ס ט"ו . השאלה והתחלת התשובה חסרות . סופי השורות ובחלקן גם התחלתן מטושטשים , השלמות רבות הן של בנעט . > . 1 וכתב < משה : בכ"י [ מש ] ה בירבי מימון . 1 ואיו לדיין :... סנהדרין ו / ב . ' הדיין זצ '' ל . . 2 טענת השטות :... ה' עדות פ"ט , ה"י . . 3 הוא שלא יבינו :... מב"מ : הוא חוסר ההבנה הידועה לכלל האנשים . . 4 והדבר חוזר :... כל' שיקול הדיין בנוגע לשכל העד אינו אלא חלק ממה שעליו לשקול תמיד בנוגע לכל העדים . בנעט . . 5 בי דינא בתר [ בי דינא לא דייקי : [ ב"ב קל"ח , ב ' הי עדות פ"ו ה '' ה . ב . כי"ס ט"ז . לא נשתמרה אלא התחלת השאלה בלבד . התחלת השורות שבעמי 1 b ניטשטשה וכן בחלקן גם סופן . השלמות רבות הן של בנעט . והשווה פץ רמ"ז . . 1 ומא תקול איצא ... אלוקוף : מלים אלו נוספו בשוליים ! "אלוקוף" נמצא גם בגוף השאלה .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help