sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בניסוי . כשעוסקים בתנאים שלא נבדקו בעבר , כגון מהירויות גבוהות מאוד או מרחקים קטנים מאוד או גדולים מאוד , יתכן שנמצא שהתיאוריה המקובלת אינה מתאימה , ויש לחפש תיאוריה חדשה . . 3 כאשר מוצאים שתיאוריה א' אינה מתאימה לתחום מסוים , ומתגלה תיאוריה ב' המתארת בצורה טובה יותר את התופעות בתחום זה , יש לבדוק עד כמה מיטיבה תיאוריה ב' לתאר את התופעות הקודמות , שגם תיאוריה א' תיארה אותן כראוי . יתכן שנגלה , כי תיאוריה ב' טובה למגוון הרבה יותר רחב של תופעות מאשר תיאוריה אי . נוכל אז להתייחס אליה כאל תיאוריה יסודית "ונכונה" יותר , ולראות בתיאוריה אי קירוב פחות טוב , המתאים לתחום צר יותר של תופעות . עם זאת , מאחר שלפי סעיף , 1 כל תיאוריה היא רק תיאור מקורב של המציאות , לא נוכל לומר שתיאוריה ב' נכונה ואילו תיאוריה א' מוטעית , אלא רק שתיאוריה ב' היא קירוב טוב יותר למציאות מאשר תיאוריה אי . יתכן מאוד שנמשיך להשתמש גם בתיאוריה אי באותם תחומים שבהם נוח יותר להשתמש בה מאשר בתיאוריה ב . ' לפי גישה זו , המדע אינו פוסל תיאוריות ותיקות אלא ממשיך להשתמש בהן , במקביל לתיאוריות חדשות שמיטיבות לתאר צדדים נוספים של המציאות . בסופו של דבר , הושגה הבנה חדשה של הדרך שבה המדע מתפתח ומתקדם , ושל האופן שבו הוא חוקר את המציאות ומתאר אותה . הבנה זו , שצמחה במהלכם של דיונים וויכוחים בין מדענים מתחומי מדעי הטבע ומדעי החברה , ופילוסופים של המדע , חיזקה את תפיסת המדע כמכשיר המרכזי והאמין ביותר לחקר המציאות , ולהבנת הקשר בין האדם ובין העולם הסובב אותו . היום ניתן לומר כי תיאור מהימן של המציאות הוא תיאור מדעי , והנתיב היחידי שהוכיח כי הוא מסוגל להוביל את האדם בחיפושיו אחר "האמת , " הוא הנתיב המדעי .

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help