sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:89

ג . השדה סמוך לפניו של כדור נתון על ידי £ a / eQ כאשר a היא צפיפות המטען השטחית ( שאלה . ( 3 . 3 שטח פניו של הכדור הוא 4 % R ולכן : 4 nR eQ E = — £ - , Q = 4 nR 2 0 רואים שהמטען המקסימלי פרופורציוני ל # ( בעוד הקיבול פרופורציוני ל . (/? נציב מספרים ונמצא כי : C Q 2 = 0 . 09 x 3 xl 0 6 / 9 xl 0 9 = 2 . 7 xlO- C Q 1 = 0 . 06 x 3 xl 0 6 / 9 xl 0 9 2 1 . 2 xlO תשובה 5 . 2 א 47 : e 0 /? = 1 , R = l / 47 te = 9 xlO m = 9 xlO km . רדיוס של כדור שהקיבול של IF צריך להיות 9 מיליון ק"מ , כלומר פי 1500 בערך מרדיוס כדור הארץ . ב . F = 5 pF 7 / 160 , 000 = 5 xlO C = Q / V = 8 xl 0 אס הפוטנציאל הוא 20 , 000 וולט , המטען הוא : x 20 , 000 = lxlO- C Q = CV = 5 xl 0 תשובה 5 . 3 למרות החור , השדה שהכדור A יוצר כשהוא טעון הוא , בקירוב טוב , שדה של כדור סגור , חלול . לכן , לשדה שבתוך הכדור תורם , לפי חוק גאוס , רק המטען שעל B כאשר B אינו טעון , הפוטנציאל על פניו שווה לפוטנציאל על פני A אולם כאשר B נושא מטען חיובי , כבאיור , הפוטנציאל על פניו גדול מהפוטנציאל על פני . A קל לראות זאת אם נזכור כי הפוטנציאל שווה לעבודה הדרושה כדי להביא מטען יחידה מאינסוף , לנקודה הנדונה . כדי להביא את המטען עד ל 4 יש להשקיע עבודה מסוימת . כדי להכניסו פנימה ולהביאו עד ל B יש להשקיע עבודה נוספת כנגד השדה שיוצר B לכן אם B בתוך A ויש לו מטען חיובי , ואפילו קטן מאוד לעומת המטען של A הפוטנציאל שלו גדול משל A לכן כש £ נוגע בשטח הפנים הפנימי של A כל המטען של B יעבור ל . / 4 תשובה 5 . 4 א . הקיבול של הכדור : C x = 47 re 0 /? = 0 . 72 / 9 xl 0 = 8 xlO- F מטענו x 270000 = 2 . 16 xlO- C = 21 . 6 // C Q = CjV = 8 xl 0 והאנרגיה = = = = U 0 . 5 CV 2 0 . 5 x 8 xl 0- x 270000 2 2 . 916 J . 0 למרות הפוטנציאל המרשים , האנרגיה היא קטנה למדי . ב . הקיבול של הכדור השני : F C = 47 re # = 2 . 7 / 9 xiO = 3 xl 0 המטען יתחלק בין שני הכדורים באופן שהפוטנציאלים ישתוו . אם 1 Q Q הם מטעני הכדורים לאחר שחוברו , נוכל לרשום : ( 1 ) Q 1 + Q 2 = 21 . 6 / iC ( 2 ) 01 c 3 ( 2 )

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help