sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:53

4 . 2 פוטנציאל חשמלי משוואה ( 4 . 10 ) מתארת את האנרגיה הפוטנציאלית של מטען בוחן , q בשדה חשמלי . מהמשוואה רואים כי בכל נקודה אנרגיה זו פרופורציונית לגודלו של . q היחס בין האנרגיה הפוטנציאלית החשמלית של מטען , לבין גודלו של המטען , נקרא פוטנציאל חשמל * או בקיצור פוטנציאל . הגדרה חלופית ( ושקולה : ( הפוטנציאל בנקודה מסוימת שווה לאנרגיה הפוטנציאלית החשמלית של מטען בוחן בגודל של יחידת מטען ( כלומר 1 , קולון ) שיוצב דרושה אילו היה קיים רק "Q x ו '' העבודה שהייתה דרושה אילו היה קייס רק "Q 2 נניח עתה כי q מוסע , לאורך מסלול כלשהו , מהנקודה A לנקודה אחרת B אפשר לתאר את המסלול באופן מקורב כאוסף של קטעים ישרים קצרים . העבודה המושקעת תהיה סכום של ביטויים מהצורה של ( 4 . 8 ) ( כאשר ציר x מוגדר בכל פעם מחדש . ( לחלופין , אפשר להשאיף את dr לאפס , והסכום יהפוך לאינטגרל . בכל מקרה , קל לראות שהעבודה כולה W ^ B שווה לסכום ( אלגברי ) של העבודה כנגד E והעבודה כנגד da . E נרחיק את A לאינסוף , W _ , תהפוך לאנרגיה הפוטנציאלית של q בנקודה B בעזרת משוואה ( 4 . 4 ) נוכל לכתוב : מצאנו , אם כן , כי האנרגיה הפוטנציאלית של q שווה לסכום של האנרגיות הפוטנציאליות ביחס Q ^ וביחס ל . £ ? אפשר בנקל להרחיב מסקנה זו למספר גדול יותר של מטענים ולרשום : n הוא מספר המטענים . r הוא המרחק בין המטען Q . לבין . q כאשר השדה נוצר על ידי התפלגות רצופה של מטענים , מחליפים את הסכום באינטגרל . ההגדרה המילולית של האנרגיה הפוטנציאלית החשמלית שניסחנו קודם מתאימה גם למקרה זה . שאלה 4 . 2 שלושה מטענים קבועים בשלוש פינותיו של ריבוע , שצלעו 0 . 1 מ , ' כמתואר באיור . C Q 3 = 4 . 2 xlO- C , Q 2 = 3 . 7 xlO- C , Q l = 4 . 2 xlO . n חשב את השדה ( גודל וכיוון ) בפינה הרביעית של הריבוע . ב . מטען Q = SxicHC מוצב בפינה הרביעית של הריבוע . מצא את הכוח הפועל עליו ואת האנרגיה הפוטנציאלית שלו . ג . חשב את האנרגיה הכוללת של ארבעת המטענים , באופן הבא : תחילה מצא מהי העבודה הדרושה כדי להביא את המטען הראשון מאינסוף למקומו , אחר כך את העבודה הדרושה כדי להביא את המטען השני למקומו , וכן הלאה . ד ) . רשות : ( רשום ביטוי כללי לאנרגיה של מערכת של n מטענים נייחים ( QvQ 2 ,..., Q ) והראה כי האנרגיה אינה תלויה בסדר שבו הובאו המטענים למקומותיהם .

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help