sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:192

האנרגיה היא אנרגיה קינטית . לכן המהירות v מקיימת : 0 . 5 mi > f = 4 Rmg- * v r = / 8 Rg = V 8 xO . 12 x 9 . 8 = 3 . 067 mis בנקודה העליונה של המסילה המעגלית יש לגוף גם אנרגיה פוטנציאלית ומתקיים : v 2 = ffliG = n / 4 xO . 12 x 9 . 8 = 2 . 169 m / s 0 . 5 mv $ + 2 Rmg = 4 Rmg בנקודה העליונה במסילה , הכוח הצנטריפטלי הוא wndJ ? + mg F הוא הכוח שמפעילה המסילה על הגוף . דיאגרמת הכוחות דומה לזו המופיעה באיור , 3 . 17 עבור הגוף הקשור בחוט . בגלל החוק השלישי של ניוטון F , הוא גם הכוח שהגוף מפעיל על המסילה . מתקיים , F + mg = mv $ / R אבל מצאנו כי v = / 4 Rg לכן . mvg / R - 4 mg F = mv % IR-mg = 3 mg = 0 . 294 N ב . במהירות המינימלית שבה הגוף יישאר צמוד למסילה יתקיים mv % / R = mg F = 0 לכן המהירות המינימלית למעלה היא g v = jR והאנרגיה הכוללת שם היא : mg 2 R + 0 . 5 mRg E = mgh + 0 . 5 mv % = 2 Rmg + 0 . 5 mRg = 2 . 5 mRg זו צריכה להיות האנרגיה הפוטנציאלית בהתחלה , לכן יש לשחרר את הגוף בגובה , 2 . 5 R או 0 . 3 מ . ' תשובה 24 נוכל להניח כי הכוח שהדופן מפעילה על הכדור ( הכוח הנורמלי ( N , הוא בניצב לדופן . נוסף לכוח זה , פועל על הכדור כוח הכבידה . דיאגרמת הכוחות דומה לזו שבאיור . 3 . 15 הזווית 9 היא מחצית מזווית הראש של החרוט : . 6 = 15 ° נוכל לרשום : = = R 0 . 2 sinl 5 ° 0 . 0518 m ( 1 ) Nsinl 5 ° = mg ( 2 ) JVcosl 5 ° = mv IR מ ( 1 ) ו ( 2 ) נקבל : . tan 15 ° = Rglv ולכן : co = v / R = 26 . 6 rad / s v = i / ffgAanlS 0 = V 0 . 0518 x 9 . 8 / tanl 5 ° = 1 . 376 m / s מ ( 1 ) נובעכי : AT = m £ / sinl 5 ° = 0 . 005 x 9 . 8 / sinl 5 ° = 0 . 189 N ומחוק הפעולה והתגובה נובע כי זה גם הכוח שהכדור מפעיל על הגביע . כיוונו של הכוח הוא בניצב לדופן . תשונה 25 א . co = 2 nf = 27 tx 0 . 25 = 0 . 5 k . במרחק קטן מ 1 . 2 מ , ' החיכוך מספק את הכוח הצנטריפטלי , ובמרחק גדול יותר הוא אינו מסוגל לספקו . מכאן שבמרחק 1 . 2 מ' החיכוך הסטטי המקסימלי pug שווה , mc & R לכן ji = oPR / g = 0 . 2571 1 . 2 / 9 . 8 = 0 . 3-. ב . כוח קוריוליס הוא

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help