sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:167

תשובה 2 . 15 א . בעזרת המשוואות שפותחו בשאלה 2 . 14 נמצא כי לאחר ההתנגשות , מהירות האלקטרון היא : v = l . 9989 xio m / s ומהירות האטום היא : e = 45 . 016 ° . v = I 542 . 5 m / s ב E IE = 0 . 9989 . והאלקטרון יפסיד רק 0 . 0011 מהאנרגיה המקורית שלו . ג . וקטור התנע המקורי ווקטור התנע החדש של האלקטרון מגדירים מישור שנקרא לו מישור xy רכיב 2 של התנע של האלקטרון הוא אפוא אפס לפני ההתנגשות ואחריה . בגלל חוק שימור התנע , גם רכיב z של התנע של האטום חייב להיות אפס לאחר ההתנגשות . לכן , וקטור התנע של האטום יהיה גם הוא במישור xy כלומר ההתנגשות חלה במישור אחד . תשובה 2 . 16 א . נסמן את וקטורי התנע של שני החלקיקים לאחר התפרקות ב ^^ ע . התנע לפני ההתפרקות הוא אפס , ולכן הוא יהיה אפס גם אחריה . לכן , p 2 + P 1 = 0 ומכאן p = p x פירוש הדבר , שכיווני התנע מנוגדים זה לזה , ולכן גם כיווני המהירויות מנוגדים זה לזה . ב . מתקיים , m v = m v 2 ולכן iv lv ) = im ^ m ^ היחס בין האנרגיות הקינטיות הוא : E x 0 . 5 / n ^ f m 1 v \ 2 mw / n \ 2 m 2 \ ml ) = m 0 . 5 m v % = m ^ T ^ j = m = E תשובה 2 . 17 א . משימור התנע נובע : = 12 x 297 132 xu ומהירות הרתיעה ההתחלתית של קנה התותח היא : 2 7 * - W-- ^ ב . האנרגיה הקינטית של הקנה הופכת לאנרגיה פוטנציאלית של הקפיץ : \™ = ¥ * 2 = = = k mv 2 / x 2 132 x 27 2 / 1 . 25 2 61585 . 92 N / m תשובה 2 . 18 מהירותם של גזי הפליטה ביחס לכדור הארץ היא : . 1000 - 300 = 700 m / s התנע של הדלק שנפלט בשנייה הוא : , 5 x 700 = 3500 kg-m / s וזו גם תוספת התנע שהחללית קיבלה בכיווץ טיסתה . לכן , התוספת למהירות החללית היא : 50 - - = 1 . 75 m / s Av = I ומהירותה לאחר שנייה אחת היא : / 8 במ . 301 . 75 בחישוב התעלמנו מהעובדה שמסת החללית פחתה במשך אותה שנייה ב 5 ק"ג , וכן מכך שמהירותה של החללית גדלה ולכן מהירות הגז ביחס לכדור הארץ פחתה . חישוב מקורב מגלה , כי שני הגורמים הללו משפיעים על התוצאה רק בספרה הרביעית . יתר על כן — הס פחות או יותר מבטלים זה את זה . תשובה 2 . 19 המהירות המקורית : 36 x 1000 / 3600 = lOm / s מסת הקרונית לאחר 10 דקות 200 + 5 x 10 = 250 kg

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help