sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:162

ב . מהמשוואה הקודמת נובע כי : v = ? J 2 gK ( m M + m ) ג v = ^ 2 x 9 . 8 2 x . 0 2 . xl 14 ( ( T 0 — . 8022 ) = anA 604 m / . s ד . האנרגיה הקינטית של הקליע היא = x 604 = 401 . 3 J if = 0 . 5 x 2 . 2 xl 0 האנרגיה הפוטנציאלית של המטוטלת בגובה h היא = = U 0 . 8022 x 9 . 8 x 0 . 14 1 . 1 J האנרגיה שהפכה לחום : Q = K-U = 400 . 2 J = 95 . 7 cal Q = Atcm , ^ J 3 cm L = _ 0 . 8 - x 0 . 4 ^ xl 0 — - = 0 . 3 ° C ה . משימור האנרגיה נובע שהאנרגיה הפוטנציאלית של המטוטלת תחזור ותהפוך לאנרגיה קינטית : ( M + m ) gh = 0 . 5 ( M + mjV 2 V = sJ 2 gh = ( 2 x 9 . 8 x 0 . 14 ) y 2 = 1 . 66 m / s תשובה 2 . 10 הפרש הגובה שהטנדר ירד לאחר נסיעה של 20 מטר הוא : h l = 20-sin 20 ° = 6 . 84 m מחוק שימור האנרגיה נובע , כי מהירותו לפני ההתנגשות הראשונה היא : mgh x = 0 . 5 mv 2 , v = ? J 2 gh 1 = 11 . 58 m / s את מהירות שתי המכוניות לאחר ההתנגשות ( שהיא אי אלסטית לחלוטין ) נחשב מחוק שימור התנע : v x = m v /( m + m ) = 1500 x 11 . 58 /( 1500 + 800 ) = 7 . 55 m / s v ( m + m ) = m v האנרגיה הקינטית שלהן לאחר 30 מטרים נוספים שווה לאנרגיה הקינטית הקודמת ועוד התוספת בגלל הפסד אנרגיה פוטנציאלית הכרוך בירידה של : v 2 = { v \ + 2 gh ) = ( 7 . 55 + 209 . 8 x 10 . 26 ) ^ = 16 . 07 m / s 0 . 5 mvl + mgh = 0 . 5 mu I h 2 = 30 sin 20 ° = 10 . 26 m בהתנגשות השנייה מתקיים רק חוק שימור התנע : { m + m ) i ' = ( jn + m + m ) v 3 13 lofiq 69 ^ " 2300 x 2700 16 . 07 .. % _ ~ ( m 1 + 1 m 2 + )" 2 m 3 בעלייה , האנרגיה הקינטית הופכת לאנרגיה פוטנציאלית : 0 . 5 ( m + m 2 + m ) v 3 = ( m + m 2 + m ) gh

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help