sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:119

אפשר למנוע החלקה , אם בעיקול סוללים את הכביש בשיפוע כלפי מרכז המעגל , כמתואר באיור . 3 . 13 שני הכוחות הפועלים על המכונית הם משקלה , m % , והכוח הנורמלי , N , הניצב לכביש . אם השקול שלהם שווה לכוח הצנטריפטלי , אין חשש להחלקה גם אם החיכוך הוא אפס . לשם כך צריך שיתקיים : iV sine = mv IR אבל JVcosd = mg ואם נחלק את המשוואה הראשונה בשנייה נקבל : . tan 0 = v IRg שאלה 3 . 9 מה צריכה להיות זווית הנטייה , 9 אם R = 50 m והמהירות הממוצעת בכביש היא 45 קמ"ש ? כשמטוס מבצע פנייה , הוא נוטה בזווית 9 לכיוון האופקי . על המטוס פועלים שני כוחות : משקלו הפועל אנכית כלפי מטה , וכוח העילוי שמפעיל עליו האוויר בניצב למוטת כנפי המטוס . השקול שלהם צריך לאזן את המטוס בכיוון האנכי , ולספק רכיב בכיוון האופקי , שגודלו . mv 2 / R אפשר לראות שגם במקרה זה נקבל tan 0 = v IRg ( איור . ( 3 . 14 דוגמא שלישית שבה מתקבלת אותה נוסחה היא המטוטלת הקונית , המתוארת באיור . 3 . 15 גוף שמסתו m תלוי בחוט שאורכו JL וחג במישור האופקי במעגל שרדיוסו R כשהזווית בין החוט לאנך היא , 6 מתקיים גם כאן : כאשר F היא המתיחות בחוט ) V היא המהירות המשיקית . שוב מתקבלת הנוסחה . tan © = v 2 / Rg שאלה 3 . 10 א . הראה כי זמן הסיבוב , י , 7 של המטוטלת הקונית הוא פונקציה של L ו 0 בלבד . איור 3 . 15 איור 3 . 14 איור 3 . 13

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help