sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:194

ב . 2-g ( 8 in 8- nk c 088 ) - a gsind- Hkgcosd = = 9 . 8 ( 0 . 454 - 0 . 3 x 0 . 891 ) = 1 . 833 ms ג . v = v % + 2 ax . המהירות ההתחלתית היא אפס , לכן בסוף המישור המשופע : = = = v 42 ax V 2 xl . 83 xl 1 . 915 m / s ד . נשתמש שוב במשוואה . v = v % + 2 ax הפעם = 0 ס , ואילו . u = 1 . 915 m / s כוח החיכוך הוא f = n mg והתאוצה : a = f lm = ng X = 2 a , 2 x 0 . 3 x 9 . 8 = 0 . 62 m 1 . 915 2 ה . את זמן התנועה על המישור המשופע נחשב מהמשוואה v = v + at כאשר . v = 0 את a חישבנו בסעיף ב' ואת v בסעיף ג . ' י s = m = 1 ' 045 ' וזמן התנועה על המישור האופקי ; = O .: 5 x 9 . 8 = t 1 . 915 0 . 651 s ו . את הכוח השקול נמצא בעזרת המשוואה . F = ma את a מצאנו בסעיפים הקודמים . על המישור המשופע : f = 5 x 1 . 833 = 9 . 165 N יעל המישור האופקי : = = -5 x 0 . 3 x 9 . 8 14 . 7 N תשובה 3 . 15 א . על הנוסע במעלית פועלים שני כוחות ממשיים : משקלו , mg בכיוון מטה , והכוח , N , שמפעילה עליו רצפת המעלית בכיוון מעלה . כשהמעלית נעה במהירות קבועה , מעלה או מטה N = mg , והמעלית יכולה להיחשב למערכת אינרציאלית . הנוסע אינו חש כלל בכוחות פיקטיביים , בין אם מערכת הייחוס שלו היא המעלית ובין אם היא כדור הארץ . אם המעלית נעה בתאוצה , a אזי לפי החוק השני £ F = ma כאשר 1 < F V y הוא הכוח השקול על הנוסע m , היא מסתו av היא תאוצתו ( השווה לתאוצת המעלית . ( נציב XF = N - mg ונקבל : y N - mg = ma N = mig + a ) אם a חיובי ( ואין זה משנה אם המעלית עולה בתאוצה או יורדת בתאוטה , ( אז N > mg הנוסע חש כאילו "משקלו גדל , " ואם הוא רואה במעלית את מערכת הייחוס שלו , עליו להניח כי פועל עליו כוח פיקטיבי בשיעור ,-ma בכיוון מטה . אם a שלילי ( ירידה בתאוצה , או עלייה בתאוטה , ( אזי ^ V < mg והנוסע יחוש שמשקלו קטן , או שפועל עליו כוח פיקטיבי של ma בכיוון מעלה . ב . המאזניים מורים תמיד את JV בתנועה במהירות קבועה המאזניים יראו את משקלו של הנוסע . mg , בתנועה בתאוצה , a המאזניים יראו . m { g + a ) אם a חיובי המשקל כאילו עלה , ואם a שלילי — הוא כאילו ירד .

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help