sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:106

נכפול ב 333 3 כל אגף ולאחר סידור האיברים נקבל ( ודא זאת : (! ( 2 ) 400-x = 333 | y || אם נעלה עתה כל אגף בריבוע , נקבל משוואה ריבועית עבור : rnvn x פעולה זו דורשת זהירות , כי העלאה בריבוע הופכת איכרים שליליים לחיובייס . המשוואה הריבועית שנקבל מתאימה לא רק למשוואה ( 2 ) אלא גם למשוואה דומה , שבה באגף שמאל מופיע x-400 ( במקום . ( 400- * משום כך יש לבדוק בסוף את הפתרונות ולבחור רק באלה המתאימים למשוואה . ( 2 ) אם כן , נעלה בריבוע את ( 2 ) ולאחר סידור האיברים נקבל ( בדוק זאת (! * - 23475 . 7337 * + 160000 = 0 אם נפתור זאת בעזרת הנוסחה הידועה של משוואה ריבועית נקבל כי הפתרונות הם ( ודא זאת x 1 = 6 . 82 m x 2 = 46937 . 83 m : (! הפתרון הראשון מתאים למשוואה ( 2 ) ואילו השני אינו מתאים , ולכן הוא פסול . נוכל עתה למצוא בנקל כי נפילת האבן ארכה כ 1 . 18 שניות והזמן שלקח לקול להגיע לאזננו היה 0 . 02 שניות ( ביחד 1 . 2 — שניות . ( הערה : יכולנו להגיע לאותה תוצאה בדרך קצרה יותר המכונה "שיטה איטרטיבית . " יוצאים מהפתרון הראשון 7 . 056 ) מ ( ' ומחשבים כמה זמן היה לוקח לקול לעבור את המרחק הזה , אילו זה היה באמת עומק הבור . את התוצאה מחסרים מ 1 . 2 שניות , וחוזרים ומחשבים את עומק הבור וחוזר חלילה , עד ש * שוב אינו משתנה ( בדיוק שבו אנו עובדים . ( השיטה עובדת כאשר המשוואה שיש לפתור מכילה כמה איברים , שאחד מהם קטן מאוד לעומת השאר ) . במשוואה ( 1 ) הגודל הצפוי של האיבר */ 333 הוא קטן מאוד לעומת שני האחרים , ולכן אפשר בתחילה לוותר עליו ולקבל פתרון ^ מקורב , או " , קירוב ראשון" לפתרון המדויק . ( אם תבצע את החישובים הדרושים בעזרת מחשבון , תמצא שכבר לאחר שני צעדים תקבל פתרון שהוא מספיק מדויק לצרכינו . תשובה 5 . 19 א . כדי למצוא כמה מטרים עבר הגוף כעבור t שניות , נשתמש בנוסחה ^ = 4 . 9 t וכדי למצוא מה מהירותו כעבור זמן זה , בנוסחה \ = 9 . 8 £ נקבל : ב . כדי למצוא כעבור כמה זמן עבר הגוף x מטרים , נשתמש בנוסחה t = vx / 4 . 9 וכדי למצוא את המהירות , בנוסחה = ?/ 2 x 9 . 8 * ט x ( m ) 1 2 3 4 5-. vimls ) 4 . 427 6 . 261 7 . 668 8 . 854 9 . 899 t ( s ) 0 . 4518 0 . 6389 0 . 7825 0 . 9035 1 . 0101 תשובה 5 . 20 א . = x 0 . 01 * - 0 . 12 t + t 5 4 3 2 1 tfs ) . 5 122 4 78 . . 1 44 6 19 . 4 . 9 x ( m ) 49 2 39 . 4 29 . 6 19 . 9 . 8 u ( m / s )

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help