sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

דניאלה שינמן קו תוהו - מיצב המוזיאון הפתוח תפן 10 . 6 . 09 - 7 . 2 . 09 אוצרת : רות 1 אופק רחל סוקמן Daniella Sheinman A Line of Tohu - an installation The Open Museum , Tefen תערוכתה של דניאלה שינמן נפתחה בשבת קסומה ושמשיח של ראשית פברואר . הכניסה לאולם התערוכה ק 0 עה באחת את ההתנהלות הפסטורלית על מרצפות השביל האפור מוקף הדשאים הירוקים . רגע המפגש עם יצירתה רבת העוצמה של שינמן עימת אותי עם מיצב ענק , שהלך והקיף את מסלול הליכתי במחשבות על תהליכים היסטוריים מרשימים , הקשורים לעברו של עם עתיק יומין . לעיני נגלו יציר 1 ת רשומות בקווים שחורים על בדים שהם מגילות , ועצים שהם פסלים דמו" טוטמים . נחשפתי למהלך דמיוני , המרחף על משק כנפי ההיסטוריה ונוגע בדימו" מגדל בבל , מגדלי התאומים , מומיות מתקופת הפרעונים , קברי חיילים ואפילו סולמות יעקב הנושקים לתקרת המוזיאון . כאן , בחלל המיצב , חברו יחדיו גלילים מעץ מהוקצע לכדורי בטון לבנים , שלמשך אותו רגע מסוים נדמו בעינ" לביצה , מעין אטריבוט של שלמות , סמל לרגע שלפני ההתבקעות ותחילתם של חיים על פני האדמה . ובתוך כל אלה - הפסלים , הציורים , המגילות וחיבורי מוטות העצים - מצאתי את עצמי ניצבת אל מול מסך וידיאו רחב ממדים : רוח מדברית מנשבת על פני שטחי חול פצועים , נושאת צמחייה יבשה , עוקרת ומביאה שרידי שיחים , וכולם משתלבים בצבעי המדבר החומים ; חומים - ולא אפורים כביצירותיו של אנסלם קיפר mnniiiiion , ( Kiefer ) עם המדבר הצחיח והמאיים . אפשר שהגופים הפצועים של קיפר , שנוצרו בעקבות מלחמת העולם השנייה , נמצאים אך ורק בדמיוננו , ומתחברים כאן אל המראה האפוקליפטי של חלק זה של המיצב , המוליך לעבודת הווידיאו . ככל שאנו מתקרבים אל המסך ונכנסים לאווירת הרוח הנושאת עמה את הצמחייה היבשה , המדבר חדל להיות תמים , וכל שיח יבש עוטה משמעות של מראה שלאחר חורבן ; ואולי החול הנישא ברוח מוחה אט אט את עקבות ההיסטוריה . ביקשתי משינמן לתאר את היצירות , שאותן בנתה במחשבותיה ובידיה במהלך שנים ארוכות : " פסל המגילות מורכב מארבע מגילות , כל אחת מהן מתנשאת לגובה של כ 2 מטרים ואורכה 10 מטרים . סך הכול 40 מטרים של מגילות חוברו יחדיו כדי להפוך מציור דו ממד 1 לפסל תלת ממד . 1 תחילתו בגליל שקוטרו מטר ושמונים , והוא מתגלגל על הרצפה כגליל על קונסטרוקציה מעץ אקליפטוס , ומשם , לאחר כ 4 מטרים , מיתמר עד לגג המוזיאון בגובה 6 מטרים . המגילות הניצבות כמגדל בבל הן ביטוי לאמונה ברוח האדם . המומיה מאזכרת תרבות פרעונית עתיקה שנכחדה , אך רוחה נשמרה . כדורי הבטון המונחים על הרצפה , נוסכים תחושה של רוגע ושל שלמות בניגוד למגילות שמאחוריהם , המספרות על מאבקים וכוח , אגרסיות ותוהו . ציורי הטוטמים נוצרו בשיטה מיוחדת של הנחת גרפיט על בר קנווס , המשמשת אותי זה חמש עשרה שנים . ה " טוטמים " הם מעין דמויות עתיקות יומין מתרבויות קדומות . מעל הציורים תלויות קונססרוקציות עץ בבורות , המעבירות תחושה של פירוק ושל שקר . וריאציה על ונוס - המיצב קו תוהו נולד מתוך תחושה של כאוס . התרבויות העתיקות שנכחדו הותירו את חותמן , ועמהן נותרה גם התקווה והאמונה ברוח האדם . נפילת מגדלי התאומים ב 11 בספטמבר 2001 מהווה סמל מובהק לדברים שנעלמו מנוף התרבות המערבית , והם בבחינת ה 0 ו 0 מים של ימינו . נפילתם נתנה את האות למאבקים תרבותיים וחברתיים , ולתחילת ! של גל 0 רור ושבירת גבולות . עבודת הווידיאו משלבת תחושה של רצון להתאחד עם אחת המגילות שציירתי , בבחינת הזדהות האמן עם היצירה . העבודה נולדה מתוך חלום , ובו אני רואה דמות כלב הרץ אל תוך מדבר שאין לו סוף . את הפנטזיה הזו מימשתי בסרט , שהוא החיבור בין הקונקרטי לרוחני . " דניאלה שעמן נולדה בתל אביב בשנת . 1947 הציגה תערוכות יחיד בגלריה גורדון , בגלריה נלי אמן ובמשכן לאמנויות הבמה בתל אביב וכן במוזיאון לאמנות ישראלית ברמת גן . מרבה להציג בחו"ל : במרכז אורנסאנז לאמנות , נין יורק ; במוזיאון לודוויג , קובלנץ , גרמניה ; בגלריה מארק , נין ג ' רזי . בשנה שעברה נרכשו עבודותיה על ידי יצחק תשובה למלון הפאר "פלאזה , " שנפתח בניו יורק . ? המוזיאון הפתוח תפן 04-9109600 אתר אינטרנט : http : // www . omuseums . org . il שעות פתיחה : אי-הי , ; 17 : 00-9 : 00 ו י , סגור ; שבת , 1 7 : 00-10 : 00 דמי כניסה : מבוגר : , ₪ 22 ילד / סטודנט / עולה חדש : , ₪ 18 אזרח ותיק : , ₪ 11 חיילים : כניסה חופשית דניאלה שינמן , מומיה , 0 רס מתוך המיצב נ ^ ת \ ה , 2009 , \ י 01 ה מגובסת על קונססרוקצ"ת ברזל [ תצלום : אבי חי ] Daniella Sheinman , / Wum / ny , detail from the installation / U / neo / Tohu , 2009 , plaster shrouds on iron construction [ photograph : Avraham Hay ]

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help