sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

מרב מרוד ביריד האמנות צבע טרי 2 מתחם הרכבת התורכית , תל אביב , מרץ 2009 תעשייה 0 וסט קומונוסטות ruzuj 11 במהלך השנתיים האחרונות שוטטתי ברחבי מזרח אירופה בחיפוש ארור ערי הזהב הנסתרות , ערי התעשייה הנטושות של העידן הקומוניסטי . המשטר הקומוניסטי במזרח אירופה התבסס על מערכי תעשייה כבדים 1 על מעמד הפועלים שתפעל אותם . נפילת השלטון הקומוניסטי הותירה אחריה הרס אורבני , אך גם מבני תעשייה נטושים . ממבנים אלה , שהיוו בעבר סמל לכוחו של השלטון הקומוניסטי , נותרו כיום שרידים המעידים על שגרת החיים בקרב מעמד הפועלים . כשנכנסים למפעלים הנטושים , מגלים כי תכולתם כמו קפאה בזמן . לצד צינורות קיטור , כבלי חשמל ופסי רכבת , שעליהם נסעו פעם רכבות שהעבירו סחורות , כלי העבודה עודם תלויים על הקירות , חלודים ביופי שאין כדוגמתו , ממתינים שישתמשו נהם . אותה תחושה של פשטות מעיקה , העוטפת את הנוף התעשייתי השרוי בדממת מוות , אופפת גם את המחשבה על היעלמותו של המרכיב האנושי מתוכם . המבנים קפאו בזמן והותירו עקבות של שגרה תעשייתית ושל מכונה משומנת . אך שגרה תעשייתית זו של יום עבודה , שכללה כניסה ויציאה של פועלים , עוטה בנוף הנטוש פן כוחני של תיעוש ; הופעתם והיעלמותמ של חיים . השקט התעשייתי הבנאלי הקשור , לכאורה , במנוחה שלפני יום עבודה חדש , מקבל אופי אלים עם המחשבה על שגרת חיים שנבלעה במערך התעשייתי , וכבתה כמו מכונה שבכל רגע ניתן להפעיל אותה או לכבותה . הדממה הסוריאליסטית הזו מעלה מחשבה מצמררת על צלצול פעמון , שאך לפני רגע סימן הפסקה , שאליה יצאו כל הפועלים , אך ממנה לא שבו . הצבעים דהו מעט , עשב גדל פה ושם , אולם סביבת העבודה שנשתמרה אוצרת בחובה את סיפורו של המשטר הקומוניסטי . תצלומי התעשייה הפוסט קומוניסטית שולחים אל פשעי המשטר הקומוניסטי , אך אינם מציגים אותם . הם מתארים נוף הלום ועם זאת , U > UO / J אפוף בתחושות של עצב , של געגוע ושל אכזבה , המלוות את שברון החלום והאידיאל הקומוניסטי של סולידריות , שוויון ואחוות עבודה . אני מנסה לשמר את המתכלה באמצעות 0 כניקת m'mon , HDR את nno הצבעים וכך גורמת לדימוי המצולם לעבור תהליך של אידיאליזציה בעין הצופה . טכניקה זו מהותה יצירת מספר תצלומים זהים בחשיפות שונות ושילובם לכדי תמונה סופית אחת . התמונה המתקבלת מכילה 0 ווח רחב יותר של צבעים ושל תאורה , בהיקף גדול יותר מכפי שניתן לקבל מתמונה בודדת , בדומה לטווח הראייה של העין האנושית . הצבעוניות שעוטים האתרים יכולה לשמש כאנלוגיה לאיפור המת בנצרות . אנו רוצים לזכור את זה שעזבנו כ ' יפה ' גם במחיר "צור היופי הזה , אולם היופי מקשה על הפרידה . חשוב לי לקרוא תיגר על מושגים דוגמת רע 1 טוב . מפעל הוא טוב כיוון שהוא אתר יצרני , אבל יש בו גם רוע - ניצול , פגיעה וזיהום . האספן חי בסתירה נוראית י האוסף שלו שווה יותר דווקא כשהעולם שהוא משמר מת . אם כך , האם כל תצלום בתערוכה הנו צו הריסה למקום ? אכן ניתן לראות את התצלומים ככאלה , כפריטים שנאספו במהלך מסע פרידה מעידן שהלך ונעלם . גדלתי בערר בשנות השבעים . כמרבית תושבי ערר גם אבי עבר במפעלי ים המלח . המפעל היה החיים . קיבלנו שקיות אוכל מהמפעל , טיילנו בו בחופשות , בין ערמות ענקיות לבנות של מגזניום ושל מלח . יש בי נוסטלגיה לצבעים ולריחות של עבודה במפעל . בימינו העבודה היא קוביית שולחן בחלל סטרילי , והמפעלים הולכים ונעלמים ( או מועתקים לסין . ( יש רגעים של עצב בהסתובבות במפעלים נטושים ; אנדרטאות לחיים שלמים של יצירה משותפת שאבדו . ? מרב כור 1 די , מגורי 0 , o'iv / 9 רניק , ל , 200 תצלום , תהליך Merav Maroody , Workers Residence , Pernik , 2007 , photograph , HDR process HDR

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help