sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לחשוב "מחוץ לריבוע : " מהבאוהאוס לעולם החדש רישומה של חשיבה יצירתית חדשה , שתחילתה בבאוהאוס בוויימר והמשכה ב'בלק מאונסיין קולג" בארצות הברית , על אמנויות המאה העשרים רבקה רז 1 התערוכה "אלברס ומוהולי נאג : מהבאוהאוס לעולם החדש" נפרשת על פני תקופה בת ארבעה עשורים במאה העשרים , ומוצגות בה מאה ושבעים עבודות ציור , רישום , וידיאו , פיסול ומיצב . זוהי הזדמנות נדירה לבחון מחדש את דרכם המהפכנית של שני אמנים , שהיו חלוצי המודרניזם של המאה העשרים , בהקשר לנושא החינוך לאמנות . שניהם היו מורים מרכזיים ב " באוהאוס" בוויימר , שם עבדו בחפיפה במשך חמש שנים . ( 1928-1923 ) כאשר סגרו הנאצים את בית הספר בשנת , 1933 היגרו השניים לארצות הברית . מוהולי נאג' ( הונגריה - 1895 שיקגו ( 1946 האמין ש"כל אדם הנו מוכשר , " והתרכז בפיתוח הכישרון החזותי הטבעי של הסטודנטים , במקום ללמדם מיומנויות ספציפיות . בהשפעתו בוטלו ב"באוהאוס" לימודי האמנות היפה לטובת פיתוח האדם השלם . " משעקר לארצות הברית , הקים מוהולי נאג בית ספר משלו לעיצוב בשיקגו . גיוזף אלברס ( גרמניה - 1888 ארה " ב , ( 1976 הבולט מבין מורי ה"באוהאוס , " דגל בשילוב לימודי אמנות ועיצוב , והביא למהפכה בחינוך לאמנות בארצות הברית . אלברס ואשתו , אנני , מעצבת טקסטיל , החלו ללמד במכללת בלק מאונטיין ([ BMC ] Black Mountain College ) בצפון קרולינה . בין השנים 1933 ו 1949 היו אחראים לחינוך האמנותי במוסד , והפכו אותו למרכז תוסס של נסיינות ושל יצירתיות ולאבן שואבת לציירים , מוסיקאים , רקדנים , משוררים , אנשי תיאטרון , הוגי דעות ומחנכים . לא היה זה בית ספר גרידא , כי אם מוקד של מהפכה עיצובית ששינתה את פני המאה העשרים . רשימת המורים והתלמידים כללה את כל ה " מי ומי " של האמנות האמריקנית , ביניהם רוברט ראושנברג , וילם דה קוניג , רוברג 1 מתרוול , פרנץ קליין , בקמינסטר פולר , ולטר גרופיוס , מרס קנינגהאם , גון קייג / דויד טיודור . בהשפעת הדאדא האמין אלברס כי ביצירה האמנותית אפשר להשתמש בכל חומר וכי יש לחקור לגופן את תםנות החומרים שהוצאו מהקשרם . המרכיב החשוב מכול ביצירה , לתפישתו , הוא יחסי החומרים השונים . אלברס לימד אמנות כתהליך , ולא כמוצר , ומטרתו המוצהרת הייתה " לפקוח עיניים . " הוא גרס כי "אמנות היא התגלות ולא מידע , ביטוי ולא תיאור , יצירה ולא חיקוי או חזרה . עיקרה של האמנות הוא האיך ולא המה ; כיצד נעשית היצירה - זהו תוכנה של האמנות . " רעיונות שהיום מקובלים כמובנים מאליהם , נולדו . BAICJ הצייר קנת' נולאנד , שלמד במוסד , מספר כי בין כתליו היה ברור שאמנות יכולה להיות כל דבר ויכולה להיעשות מכל דבר , וכי כדי ליצור אמנות סביבתית או רב ממדית ביכולתך למזג בין האמנות הוויזואלית , התיאטרון , המחול , המוסיקה , העיצוב וכל שתרצה . oil on canvas , 68 . 5 x 89 cm Laszlo Moholy-Nagy , CH 4 , 1938 , London Courtesy Annely Juda Fine Art , Collection of Hattula Moholy-Nagy

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help