sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

מעמר מערכת שמש דצמבר ממאנת ללכת , ואורה מסנוור את שנת 2006 שהייתה . זה היה קיץ שלא חדל להיות קיץ גם כשימי הסתיו כבר היו כאן . עכשיו , בימים של חורף , נצרבים המראות של מלחמת לבנון השנייה . בהיעדר השקט הנחוץ למחשבה צלולה , השימוש באינטואיציה יכול לשמש ככלי עבודה , בדומה למכחול ולמילים . בבואי הפעם לבחור דימויים לשערי טרמ ^ ל 30 ביקשתי לגעת במשמעות של סיום שנה , שתיזכר כשנה של מלחמה אחרת במזרח התיכון . מתוך מחשבה זו נבחר לשער דימוי של נשים לוחמות במדי צבא מנומרים , גבוהות ויפות , דומות זו לזו כמו ב " שורת המקהלה , " ספק דוגמניות , ספק אלילות הוליוודיות , שכמו נלקחו מסצנה של סרט בדיוני על צבא נשים בתצלום ניצחון . מלחמה ולוחמה אלנן נחלת הגברים בלבד , והמציאות של חיילות אמריקניות הייתה שרירה ונוכחת בבת 1 ו בשנה שחלפה . דימוי השער לקוח מתערוכתו של האמן תומאס הירשהורן , "אוטופיה , אוטופיה = עולם אחד , מלחמה אחת , צבא אחד , תלבושת אחת , " שהתקיימה בסן פרנסיסקו , והוצג לאחרונה בשוק האמנות פריז בלונדון . הירשהורן , יליד שוויץ , ידוע באמירותיו האמנותיות על מצבים חברתיים , פוליטיים עכשוויים . על השער מופיע דימוי אחד מתוך סדרה העוסקת בשתי מלחמות : אפגניסטן ועיראק , שתיהן נוגעות באופן ביקורתי באמריקניזציה המלחמתית . הוא משתמש בבובות תצוגה לבושות מדים כביטוי לקשר שבין אופנה לבין מלחמה . נשים לוחמות הן אמנם טרנד וטריק ידוע בעולם הקולנוע האמריקני , אך הנורא הוא שזו היא מציאות חיינו . מתוך חוסר אפשרות להסכים למציאות זו , המבטאת את יופיו של הרוע בעולמנו בדמויות נשיות תמירות , אך עשויות פלדה , חשוב היה לי שהשער השני של טרמינל ישדר מסר אחר , ויכיל דימוי נשי תמים שטרם קולקל . אין תום ותמימות כשל ילדה בשמלה לבנה על רקע שמים אינסופיים . יאור" על רקע של כחולים . הדימוי הנבחר הוא ציור שמן על בד של דניאל אלנקווה המתאר את בתו . מיקומה על השער מאפשר לנו להתחיל לחיות את שנת . 2007 יום חורף בהיר בשנת , 1994 השמש מאירה את בתי ירושלים , ואני עושה את דרכי לסטודיו של דניאל אלנקווה במרכז העיר . הסג 1 ודיו שוכן בקומה השלישית , פונה לחצר אחורית של בניינים שכנים . מהחלון הצפוני הוא מצייר נוף עירוני ירושלמי ועץ . מספר חודשים לאחר מכן כן הציור שלו עודנו ניצב באותה נקודה בדיוק כמו בפעם הראשונה , והעץ שעל הבד צמח לגובה , ונראה פיוג 1 י ורך לנגיעות מכחולו של דניאל מהחלון הצפוני של הקומה השלישית . לצדו ציורים דומים נוספים , וכן טבע דומם וכיור פשוט עם ברז . אנו מביטים בהם ניצבים על גבי כן ציור אחר , כי אסור להזיז את הבד שעובדים עליו עכשיו . דניאל בא אל עולם הציור מלימודי ישיבה . שנים רבות צייר בירושלים , ואור צפוני רך הוליך את מכחולו ונגע בבדי הציור באדיקות של אדם מאמין . גם היום - כשהוא מתגורר בספרד ומציג את עבודותיו בגלריות בניו יורק , בלונדון ובמינכן - דומה שציוריו השתבחו עם השנים , אך אותה תמימות , אותו טוהר שנחקק בזיכרוני מאז , מוסיף להתקיים בציוריו המוקפדים . יש בהם דתיות במובן של עבודת קודש יומיומית הנעשית באדיקות ובשלמות . כשאני מתבוננת בציוריו של אלנקווה , היום כמו אז , הם מבטאים תקווה ונחמה . מערכת טרמקנל מודה לדליה מנור על עבודתה ועל תרומתה לעיתון בשלושת גיליונות שנת , 2006 ומאחלת לה הצלחה בהמשך דרכה . המערכת מקדמת בברכה את דד חיה פרידברג ואת מנחם גולדנברג המצטרפים למערכת לשנת . 2007 ברכות למוזיאון אום אל פחם לאמנות עכשווית עם הכרזתו ביום שלישי , 12 בדצמבר , 2006 במוזיאון תל אביב לאמנות . הוגה רעיון המוזיאון : סעיד אבו שקרה , מייסד הגלריה לאמנות , אום אל פחם . אדריכל : סנאן עבדאלקאדר רחל סוקמן טרמינבל

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help