sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

של מעצב האופנה ימאמוטו בטוקיו , ( 2003 ומתכנן בתי מלון ומבנים אחרים ( מלון ברימיני שבאיטליה שבנייתו עומדת להסתיים בקרוב . ( ארד בנה גם בארץ : הוא הוזמן על ידי האדריכל יעקב רכטר לתכנן את אולם הכניסה בבית האופרה במרכז גולדה בתל אביב . ( 1994 ) לאחרונה הוזמן על ידי קרן ירושלים להציע פרויקט לכיכר ציון בירושלים , במסגרת המאמצים לשיקום מרכז העיר . המבנה הפיסולי ממתכת שהציע ארד נמצא בדיונים . ארד הציג את עבודותיו ברחבי העולם , בכלל זה תערוכה רטרוספקטיבית במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון . ( 2000 ) הוא משמש פרופסור וראש המחלקה לעיצוב המוצר ברויאל קולג ' בלונדון . כשהוזמן ארד על ידי עיריית חולון בשנת 2003 לתכנן את המוזיאון , הציפייה לבניין בעל חזות איקונית , "בניין שאפשר לשים על בול , " כפי שנאמר לו , הייתה הדבר הברור ביותר . אז עוד דובר על הסבה של בניין ספריית מיטראני למוזיאון . מאוחר יותר התברר , שלפי הערכת התקציב עדיף לבנות בניין חדש , וזה יוקם סמוך למדיטק שנבנה לאחרונה . מתוך הרצון העז של העירייה להזמין את ארד לתכנן את הבניין נמצאה אף דרך לעקוף את הנוהל לקיים תחרות אדריכלית , כנהוג במבנים ציבוריים ( כזכור , גם עיריית תל אביב לא קיימה תחרות על בית האופרה . ( מעבר לשאיפות אלה ידעו אנשי העירייה רק מעט מאוד על טבעו של המוזיאון העתידי : לא הייתה פרוגרמה רעיונית או אדריכלית , שהיא תנאי הכרחי מוקדם לעמדה של האדריכל . בהמלצת ארד הוזמן המעצב והאוצר דניאל צדני , מרצה בכיר ברויאל קולג ; לחבר את n - brief החזון והצהרת הכוונות / הדרישות של המוזיאון . המשימה שעמדה בפני צדני הייתה מורכבת . מלכתחילה הייתה המטרה , כפי שהוצגה על ידי עירית חולון , להקים מוזיאון לעיצוב ישראלי . צדני לא היה מעוניין בנושא ודחה את ההצעה , משום שראה בהגדרה זו עיסוק בישראליות , ולא בעיצוב . לאחר שינויי כיוון בעירייה , שבשלב מסוים ביקשה לבדוק את הרעיון להקים מרכז לעיצוב ( כלומר מסגרת בעלת אוריינטציה מקצועית או חינוכית , ( ולא מוזיאון , ואחר כך ביקשה שילוב של שתי הפונקציות , החל צדני לעבוד על התכנית . כבוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי ב בצלאל , " שלימד במחלקה שלוש שנים וגם עבד בישראל בעיצוב ונחשף לתעשייה כאן , צדני מכיר צדדים שונים של עולם העיצוב הישראלי . מאז שנת 1995 הוא בלונדון , תחילה כתלמיד לתואר שני ברויאל קולג / ומאז 998 ו הוא מלמד . צדני מתעניין באזורי הגבול שבין עיצוב לתחומים אחרים : חברתיים , תעשייתיים ואמנותיים . במשך חמש שנים לימד קורס במשולב עם האמן הישראלי , גבי קלזמר , שעסק במתח שבין אמנות ועיצוב . הוא גם מעביר קורס על כתיבת brief למעצבים , המלמד לזהות brief מוצלח , ומקנה דרכי עבודה עם הלקוח לשם שיפורו . על מנת להגדיר מה רוצה המוזיאון להיות , יצא צדני למחקר נרחב על דגמים שונים של מוזיאונים לעיצוב . הוא בדק מאה מוזיאונים בעולם העוסקים בפרשנות של אובייקטים , ומתוכם חקר מקרוב וביקר בחמישה עשר מוזיאונים וגלריות לעיצוב באירופה , בארצות הברית ובישראל , שוחח עם מנהלי מוזיאונים ואוצרים , עם היסטוריונים של עיצוב ומעצבים , עם אנשי תעשייה ומסחר . מתוך כל אלה בנה כלי תיאורטי המאפשר לבחון את הפרופיל של המוזיאונים ואת המגמות השונות שלהם : זיקה לחינוך או לתעשייה , להיסטוריה חברתית או למעצבי צמרת אופנתיים , למדע או לבידור . את ניתוח מוזיאון העיצוב חולון , כניסה ראשית , הדמיה Design Museum Holon , main entrance , rendering

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help