sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

עשור לטרמינל בחרתי באפשרות לחיות בין הדימוי למילה הכתובה , ומתוך מציאות חיי הקשורים זה זמן במראות הקרויים אמנות , הובלתי את עצמי להרפתקה שיש בה עשייה של עיתון . במרץ , 1996 בתחנה המרכזית החדשה של תל אביב , אצרתי פרויקט אמנות רחב ממדים בשם "תחנה בתנועה . " השתתפו בו חמישים ואחד אמנים ישראליים ובינלאומיים , שהקימו מיצבים במהלך שנה שלמה , עד לתחילת . 1997 שם גם ייסדתי את מסוף , כתב עת דו לשוני " ) טרמינל" באנגלית , ( שמטרתו הראשונית הייתה תיעוד המיצבים של האמנים המשתתפים בפרויקט ושל הסימפוזיון בנושא המיצב שנערך במקום . במשך ארבע שנים ראה מסוף אור כמוסף עיתון הארץ , פורמט שאפשר דימויים גדולים ורווחים בין דימוי לדימוי במשטחי נייר לבן , לצד טקסטים בשפה המשוחחת עם קוראים המבקשים להתעדכן בעולם האמנות החזותית . לעשייה ההיא היו שותפים אמנים וחברים שהאמינו בקיום של עיתון בצורת חוברת המתעדת זמן , מקום ועשייה בתחום האמנות הפלסטית . אז זה נראה כמו משימה קצרת טווח ( לשנה שנתיים , ( המתאפשרת גם הודות לנדיבותו של עמוס שוקן , שמימן ואירח את הוצאת כתב העת בבית עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב , שם נעשתה עבודת העיצוב , הגרפיקה , העימוד וההגהות . פגישות המערכת התקיימו לרוב במטבח ביתו של יונה פישר , בקומה השלישית בדירה בשכונת פלורנטין . השיחות נסבו על כיוונים , רוח , תערוכות וגם טעמים אכילים , רשמי מסעותיו של המארח ברחבי אירופה , ובמיוחד בצרפת . לאותו שולחן חברו , לצד יונה פישר , גם פרופ' יורם אורון , האמנים גבי קלזמר , אסנת רבינוביץ ויהודית סספורטס , ואנוכי . בשנת 2000 נערך שינוי גדול בכתב העת , החל בפורמט ובסוג הנייר עבור דרך אנשי המערכת והכותבים וכלה בשם העיתון שפסק להיות מסוף ונשאר ג 1 רמ * ל מאותו זמן מגלה טרמינל נטייה אל הספקני , הרגשני , המקומי , בלבו של מזרח הזוי . נוספה גם תחושת הנחיצות להוציא לאור כתב עת שלימים יקבל מיצוב דו לשוני והכרה בינלאומית . האמנות הישראלית נוכחת בגיליונות בשכנות לשפת היצירה הגלובלית . עריכת כתב עת לאמנות מאפשרת , בכל פעם מחדש , לגעת ביופי המשתנה של המקומי והגלובלי . להציג אנשים יוצרים מתוך הספק , להתבשם מן הניחוח המקומי , ולחיות כאן את התרבות הנושקת לכאב . מערכת טרמ ^ ל מתחדשת . לאחר שנים רבות של עבודת יחיד , מצטרפים אליי ד"ר דליה מנור כעורכת משנה , וכן הסופרת , פרופ' רבקה רז , האדריכל , פרופ' פטר קינן ופרופ' יורם אורון , כחברי מערכת .

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help