sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

החתיכה החסרה גילי רוזין יגאל עוזרי , אמן ישראלי החי ועובד בניו יורק , מוזמן שוב על ידי פרופ' מרדכי עומר להציג בפני הקהל הישראלי , בפעם השנייה תוך חמש שנים בלבד , תערוכה רבת היקף מציוריו , והפעם במוזיאון תל אביב לאמנות . בינתיים עזב את גלריית הבית שלו , "בינגד , ועבר בנונשלנטיות לגלריה אלון שגב הנחשקת . אני אוהבת ציור . מודה . אולי קצת מיושן , לא מי יודע מה פוסט מודרני , אבל בשבילי זה עושה את העמדה , כלומר , גורם לי לתחושה הנפלאה הזאת שכל חובב אמנות נתקל בה ( לעתים רחוקות מדי , נדמה לי ) - נגיעה אמיתית באיזה עצב חשוף , גירוד של איזה חלק מנומנם באחורי המוח או התת מודע , היעתקות רגעית של הנשימה , והרגשה שכל זה , בסופו של דבר , שווה את המאמץ . לכן שמחתי כשנפתחו בעיר שתי תערוכות ציור בסדר גודל מרשים : אחת במוזיאון , ועוד בחלל היוקרתי ביותר שלו,- השנייה - בגלריה הסמוכה . האמן , יגאל עוזרי , עושה חיל בעיר מגוריו ניו יורק , כך מסתבר . את התערוכה הקודמת שלו שהוצגה בביתן הלנה רובינשטיין לפני מספר שנים , החמצתי , כך שהגעתי ללא דעות קדומות . הגעתי מוכנה להתפעם , להתרגש . את כל הציניות שלי ( ויש , ברוך השם ) השארתי בבית . נכנסתי קודם לתערוכה בגלריה ( אלון שגב , ( ואחרי מספר דקות של התבוננות חזרה הציניות למקומה , ואליה הצטרפה גם תחושת אי נוחות וחשדנות . כן , מנסים לעשות בי מניפולציות , ואני לא כל כך אוהבת את זה . רוב העבודות בתערוכה הן פורטרטים גדולים , והמבקר מרגיש שעלניים מקיפות אותו מכל עבר , מתבוננות בו . בכולן מודגשת נקודת הבוהק הלבנה , המבריקה . מין טריק כזה שדיירי רחוב בכל בירות העולם משתמשים בו כדי לתת לפורטרטים שהם מציירים עבור עוברי האורח , מגע סופי של חיות ושל ריאליזם . לא . אולי זה בעצם טייק אוף על הטריק ? עבודה פוסט מודרנית עם קריצה ? כן , קריצה בטוח יש פה . יותר מאחת . המון . נראה שהאמן נוכח כל הזמן בדיאלוג שבין הצופה לבין העבודות , כשהוא קורץ לו באגרסיביות , לפעמים אפילו תוקע לו אצבע ידידותית אל בית החזה , ואומר ; " ראית ? ראית ? הבנת ? עשית את הקישור ? שמת לב איך שיחקתי אותה פה במחווה לרמברנדט " ? ציטוטים מטים מיצירות ידועות ( וריאציה מדויקת למדיי של ציור של דה וינציי הייתה הדוגמה הבולטת ) לא סיפקו לי אמירה מעניינת , היפוך משמעות או תובנה על זמנית , כמצופה מעבודות בסוגה זו . יותר מכול הם נתנו לי תחושה של היתלות באילנות גבוהים וחנופה collection of Miriam and Assaf Gottesman , Paris Yigal Ozeri , After the Rain , 2003 , oil on linen , Yigal Ozeri , Suddenly , 2003 , oil on linen , private collection

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help