sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

ההיסטוריה הכתובה ושל ההיסטוריה המסופרת מדור לדור , ועל mpriK הקשר שבין הסיפור ההיסטורי לבין המציאות . חיבור יפה לאיסטנבול מתקיים בעבודת וידיאו מימרית ברורוה של אמנית משטוקהולם , יוהנה בילינג , ( Billing ) המתארת לפרטי פרטים תהליך של מעבר דירה . על רקע העובדה שמראה העיר איסטנבול נשקף מחלונות הבניין שבו מוצגת העבודה , בולטת האבחנה כי המקום שבו מתרחש הסיפור בסרט הנו מערב אירופאי ( העבודה צולמה באמסטרדם , ( עובדה הממחישה את הפער בין התרבויות . באופייה הריטואלי של העלאת הרהיטים מהדירה והורדתם משקפת העבודה משהו מן הטרנספורמציה ומן התנועה התמידית של העיר איסטנבול . עבודה חכמה ומלאת הומור המוצגת בבנין בילסר שייכת לאמן השבדי אולה פרסון ( Pehrson ) עבודתו של פרסון שבקומה השנייה מציגה עשייה מחודשת של הסרט אחר התיעודי המצוד ^ 07 ^ : 11 , ( Unabomber Hunt for the ) הרוצח מאוקלהומה , ארה"ב . בסרט אנו עוקבים אחר דיווחים חדשותיים ומשטרתיים על הרוצח , בשעת גילוי עקבות אלו ואחרות , ריאיונות עם אנשים שונים המביאים את גרסתם , ציור הדמות שבה מדובר , ותצלומים אותנטיים של המקומות המתוארים בסרט . תוך כדי צפייה מתגלים ה"תפרים" הגסים בסרט , הגולמיות , התפאורה ומה שמאחוריה . בהומור רב מצליח פרסון לחשוף לנגד עינינו את הקלות הבלתי נסבלת של המניפולציה של התקשורת , של האנשים המופקדים על השלטון ובו בזמן גם את המניפולציה של האמנות . באותו חלל שבו אנו צופים בסרט , ממוקמים על גבי מדפים לאורך הקירות אובייקטים עשויים מגאנק , דמויות Ola Pehrson , Hunt for the Unabomber , 2005 , installation Servet Kocyigit , Eskici , Blue Side Up , 2005 from the installation

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help