sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

עבודה , מצע רוחש של סימנים לפעולת המיפוי הבאה . ערכם היחסי של הסימנים המושפע ממפגשים בלתי צפויים ומאסוציאציות המתעוררות תוך כדי הליכה , יוצר תנועה בעיר המשנה באופן תמידי את המיפוי שלה , מיפוי המשפיע , מצדו , על התנועה הבאה . המפות הרשמיות אדישות לעדכונים . השוק שהפך למגורי יוקרה , השכונה שהומרה במגרש חנייה ומגדלי המשרדים לא יותירו אחריהם שום זכר . כל עוד התכניות החדשות לא יחרגו מהמקום שהוקצה להן במתחם , לא יהיה צורך לערוך מחדש את התרשימים הקודמים . אולם אם ישתנו הסימנים שאימצתי לי במרחב , הססמוגרף האורבני יהדהד את זעזועיו במפות החד פעמיות שיירשמו מאותו רגע ואילך , וכמו מילים הנעלמות מן השפה , גם הם יהיו חסרי תחליף . ( זה בדיוק אותו המקום , אבל משהו השתנה מ . הנה פתאום הבחנתי בהבדל זה העץ . הם גזמו את העץ , וגזמו גם את הצל מסביב לו , והזקנות כבר אינן יושבות תחתיו בשעה הידועה . ( העיר הפרג 1 ית שלי נרעשת , אבל העולם הנע בה כמו ממשיך במנהגיו . ניקח את מנשיה כמשל . כשמגיע אדם לחפש את בית משפחתו שם , ומגלה כי הסימנים שנמסרו לו זה מכבר נמחו כליל , נראה כי לא ימצא מקום שממנו יוכל להתחיל ולרשום את מפתו . השכונה שהפכה לחורבות , סולקה כפסולת עודפת , והמרחב נקי מסימנים שבהם חשב להיאחז כדי להפוך את המקום לשלו לרגע קט . גבולות הבתים הפכו למשטח אספלט אחיד של תחנת האוטובוסים , החצר האחורית נעלמה בגן צ ארלס קלור , ואת מקום הציונים שהתוו את דרכם של תושבי השכונה , כבר לא ניתן לאתר . איש לא נותר בגבולותיה בכדי לעדכן את מפותיו , והמרחב נותר חשוף ללא קשר להווה או לעבר . במקום מפות חד פעמיות משתנות תדיר , הפכו המהלכים העירוניים במנשיה לזיכרון קפוא של זמן שהיה ונקטע . האפשרות היחידה למפות את המרחב היא מתוך סיפורי אנשים ששרדו , ממסמכים מזדמנים ומתמונות 2 מרופטות מרקמים שלמים הנמרוים מן העיר , מוחקים אתם את המגוון המאפשר את גמישותה לקריאות מרובות . במקום מפות רוד פעמיות הבוראות מתוכה מרחבים חדשים ללא הרף , תיוותר העיר כמקום חד ממדי הנשמר כמערכת אחידה . יצירת מפות שאכן יהיו נבדלות בכל פעם זו מזו , זקוקה לעיר המאפשרת לאסוף לתוכה היצע רחב היכול להכיל גם את עברה . באימוץ הסימנים המתרבים מתוך הצטברותם בזמן , ופרשנותם המשתנה מתוך התנועה החופשית במרחב , תוכל העיר להתנהל באינספור דרכים נוספות שיאפשרו הזדהות לכל אדם המבקש לחיות בה . אם נרוקן את העיר משכבותיה , ובכך יפחתו הסימנים שיכול כל אדם לאמץ בה , נצמצם את המורכבות המאפשרת לאזרחי העיר ליצור בה את מפותיהם בכל פעם מחדש . ? 1 פדריקו גרסיה לורקה , משורר בניו יורק , מספרדית : רמי סערי ( ירושלים : כרמל , 2 . ( 1999 אנדרה מזאוי , "כמו אברי מין חבוקים , פוליטיקה . 1991 , 63-60 : 38 Suzanna Lauterbach , Park Charles Clore , 2005 , panorama

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help