sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מפות חד פעמיות עירית כ"ץ פייגיס הייתה זו rwivj הדברים היבשים : השיבולת בעין והחתול המרוקע ; רולודת הברזל של הגשרים הגדולים ושתיקתו המוחלטת של השעם . פדריקוגרסיה לורקה ' ההיכרות עם העיר הנקנית מתוך הליכה ברגל יוצרת נאמנות לסימני דרך . אני יוצאת מדירתי אל חדר המדרגות , בחצי הדרך למטה לוחצת שוב על מתג האור . דלת הבניין נסגרת אחרי מכוח המשקולת , שלוש מדרגות - ואני ברחוב . אני יכולה לדמיין כמעג 1 במדויק את ההליכה מכאן אל היעד . הנתיבים פרושים בזיכרון , זמנם מדוד . אין צורך להתרכז בניווט , אפשר לוותר על שינון שמות הרחובות . הגוף כמו נע מעצמו , והעיניים חולפות על המראות המאשרים את הידיעה . השער שתמיד פתוח והעץ עם המדרכה השבורה לידו אלנם זקוקים לשימת לב מיוחדת . הם כבר טבועים בזכרונו של מי שחלף על פניהם שוב ושוב . כל שנותר הוא לברור מתוך הסימנים את אלו שילוו את הדרך הפעם , ולפיהם תתפרש העיר במפה החד פעמית . בלי גוף שלישי . אל המרחב העירוני מזמנת שינויים אפשריים בקריאתו , אפילו תהיה זהה בנתיבה לקודמות . הלוך הרוח , מזג האוויר או שעות היום מעדכנים בכל פעם את התפישה המרחבית : מה שייך לי ומה נבדל , מה קרוב ומה רחוק . הרהור חולף יניח את המבט על דימוי ויזואלי מדויק שהרחוב מציע ; רגליים עייפות יעדיפו ירידה . אוצר הסימנים מתעשר בהצטברות מתמדת , משמעותם נרקמת מחדש מתוך המהלכים הנטווים בעיר , מתאימה את עצמה לתפישה המשתנה של המרחב . העיר נדמית אחרת כשהיא משמשת כמסלול ריצה או כזירת היכרויות אפשרית . גם סיורים עירוניים היוצאים ממקומות שונים ( המשרד שבו אני עובדת , דירה חדשה שאליה עברתי , ( יוצרים מפות המתוות מערכות יחסים משתנות ביני לבין העיר . ההקשרים הנרקמים בכל פעם מחדש מתוך הנתיב המסוים או מתוך המיקום היחסי ברצף , יוצרים בכל פעם מפה אחרת , אפשרות נוספת במרחב העירוני . כפי שהזמן מתנהג אחרת כשהוא נמדד במדויק בשעון או מתכווץ ונמתח לפי מדדים סובייקטיביים , כך המרחב מתארגן באופן שונה כאשר נעשה שימוש בתרשימי המפות הרשמיות או נעת יצירת מפה חד פעמית חדשה . בנוסף למפות ההתמצאות הדו ממדיות בעלות מקרא הסימנים הקבוע והמוסכם , המרחב העירוני ממופה שוב ושוב על ידי האזרחים הקבועים והזמניים המשתמשים בו , גמיש לצורכיהם ולזהויותיהם השונות . גודל המקומות והמרחקים שביניהם נקבעים כל פעם מחדש בכל מיפוי . ההגדרה העצמית המחליפה את ה"איך ואת ה"מה" באיפה , " והופכת את המרחב הנתון למשטח

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help