sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

מחוץ לדוקומנטה אמנים מניבים רחל סוקמן שלום , האם את זוכרת את הדימוי הכפול , של ה11- בספטמבר ושל הכעבה , שהצגתי כ"לוח מודעות מהלך" לפני מסיבת העיתונאים בדוקומנטה ? הפרויקט כולו זמין עכשיו לצפייה באינטרנט : http : // www . angelus . demon . co . uk / Documental 1 במהלך שיחתנו על משמעות העבודה התרשמתי שאת מסתייגת מכך שאינני חושף את דעתי האישית על מצבו הנוכחי של הסכסוך הישראלי-פלסטיני . לכן , הרשי לי להסביר את מחשבותיי בעקבות אירועי ה11- בספטמבר , בתקופה שבה עבדתי על הדימוי . בראש ובראשונה נדהמתי מן הכוח הוויזואלי האדיר של האירוע כולו , שנראה לי כאילו תוכנן בקפידה עד הפרט האחרון , כמו תמונה שמשמעותה נועדה להיקרא . בניין מרכז הסחר העולמי נתפש כמטרה לא בגלל האנשים שאכלסו אותו , אלא בעיקר בשל היותו איקונה ויזואלית שסימלה תרבות שלמה . פרטים קטנים , כגון ספר הקוראן שהושאר במכונית בשדה התעופה , נועדו להוסיף מתחת לתמונה חתימה מובהקת המעידה על קריאות , ולרמז כי המלאכה בוצעה על-ידי cpprmn קדושים . פרט מעניין נוסף שוודאי תוכנן בקפידה על-ידי האמן הוא תאריך הביצוע ; 11 בספטמבר . באותו יום ממש בשנת 1935 הצהיר היטלי : "שום עם אינו מאריך ימים יותר מן המורשת המתועדת שלו " , כשמאחורי הדברים עומדת ודאי המחשבה כי אם יצליח להשמיד את תעודותיה של תרבות שלמה , יוכל סוף סוף למחות את העם כולו מעל פני האדמה . 1 בניין מרכז הסחר העולמי , כמו האבן השחורה במכה , הם בבחינת איקונות ויזואליות , תעודותיהן החשובות ביותר של תרבויות שלמות . מי שמתקיף אותן , מבקש למחות מעל פני האדמה את העמים המקושרים עמהן . זו דעתי האישית על הסכסוך הנוכחי בין שתי התרבויות . אני מודאג מכך שהתמונה שצוירה ב11- בספטמבר ועצם השמדתה של איקונה תרבותית יוצאת דופן , מצביעות על נחישות לבצע רצח עם . שאלת אותי אם הייתי בא ( או , ליתר דיוק , "מעז לבוא ( " לתל אביב . כן , הייתי בא לתל אביב , ואפילו מציג בה את יצירותיי , אם היה בכך כדי לתרום משהו לשני הצדדים בסכסוך . בברכה , סטפן האוסמייסטר , לונדון lutitsmeister @ angelus . demon . co . uk

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help