sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

מכתב תגובה ... לכבוד : מר מתן וילנאי שר המדע התרבות והספורט 8 ביולי 2002 הנדון : הדוקומנטה מחקה את ישראל כמדינה ריבונית עם אמירה בתחום האמנות החזותית מר וילנאי הנכבד שלום רב , לפני ימים אחדים שבתי מאירופה , מביקור בתערוכת הדוקומנטה בקאסל שבגרמניה . נציגי העיתונות והתקשורת העולמית היו שם : צוותי טלוויזיה , עיתונאים , עורכים של כתבי-עת לאמנות שהוזמנו באופן רשמי ופקדו את כל אירועי הפתיחה השונים . כעורכת ראשית של כתב העת "טרמינל , " כתב-עת דו-לשוני ( עברי-אנגלי ) לאמנות , הנוהג לסקר את הדוקומנטה , הוזמנתי לתערוכה על-ידי משרד יחסי הציבור של הדוקומנטה שהיא התערוכה הגדולה והחשובה ביותר בעולם האמנות העכשווית הנערכת אחת לחמש שנים . אני כותבת לך על מנת לשתף אותך בחוויה של החרמה ושל נידוי מעולם האמנות . לראשונה מזה שנים רבות , ישראל כמדינה ריבונית , בעלת מסורת של אמנות פלסטית , נמחקה כליל מן המפה . זו לא הייתה הפתעה גמורה , ידענו שאף אמן ישראלי לא הוזמן להציג בדוקומנטה . כיוון שבתוקף תפקידי יש לי קשרים אישיים עם אוצרת המשנה של התערוכה , הגב 1 סוזן גז משי ^ 7 ו , שאלתי אותה לפני מספר רוודשים אם יהיה גם נציג ישראלי והיא ענתה בחיוב , אך לא ציינה את שמו . מבין כל האמנים הישראליים בחרו אוצרי הדוקומנטה דווקא באייל סיוון , המצהיר כי אינו מזדהה עם המשטר במדינת ישראל ואף ידוע כמתנגד למשטר , אמן החי ויוצר בפריז . הוא התאים לתיאוריה של האוצר אנביזור , סיוון יצר סת 1 על הטבח ברואנדה , וזה גם הסרט המוצג בדוקומנטה , אף שאותו סיוון יצר גם סרט על משפט אייכמן - סרט שאינו מוצג , כמובן , אולי כדי לא להזכיר לגרמנים דברים שהם רוצים לשכוח , כמו למשל שאדמת גרמניה רוויה בדם של רצח עם אחר , העם היהודי שאליו אתה , אני ואייל סיוון משתייכים , לא יכולה להיות אמירה ברורה מזו , שתבהיר לנו מה חושבים אוצר הדוקומנטה ואוצרי המשנה שלה על ישראל . ואם לא הבנו , הבה נפתח את הקטלוג השמן של הדוקומנטה , שם נמצא - כבר בעמוד השלישי - קולאד של תצלומים ובהם מגן דוד שווה צלב קרס ותצלום של יאסר ערפאת במרחק שני עמודים , זה לצד זה . כלומר , למי שעדיין לא הבין , הציונות שווה לנאציזם . צריך להיות אטום לחלוטין ונטול מוסר אנושי בסיסי כדי לעשות צירופים פוגעניים ומופרכים מעין אלו . צריך להיות מוכה בסנוורים כדי לחשוב שיש עוד מעשה כלשהו במערכות הפוליטיות , ולו המושחתות ביותר בעולם , שישווה לרצח-עם כמו זה שביצעו הגרמנים הנאצים בשם הגזענות . צריך להיות אוצר מניגריה החי בניו יורק ולא מבין את משמעות מעשיו . צריך להיות מוכה עיוורון כדי להציג בימים אלו תמונה כל-כך פוליטית וכל-כך אנטישמית על אדמת גרמניה , והכול בשם האמנות . מאלף היה לקרוא את שירי ההלל והשבח שחלקה לתערוכה העיתונות הגרמנית . בכתבה שהתפרסמה ב 14 . 6 . 02- ב"פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג" על הדוקומנטה , היא מוצגת כהצלחה גדולה גם בשל היותה פוליטית , אלא שהנושא המרכזי של הדוקומנטה היה דווקא עירוב תרבויות . העיתון משבח את האוצר אנביזור על ניסיונו ועל אומץ ליבו להעלות לדיון נושאים כגון גזענות , הטבח ברואנדה , הגיהינום

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help