sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

היטב בעולם האופנה היוקרתי של "פראדה . " הן שם באופן הטקטילי ביותר : נוגעים בהן , ממששים אותן כמו את בד הטקסטיל . הן אינן קדושות , ובכניסה לא כתוב : "לא לגעת . " הן חלק בלתי נפרד מן התצוגה שהצופה מסיט ממקום למקום כדי לראות טוב יותר את הפריט הבא , והנוכחות שלהן טבעית ומפתיעה כאחת . אלא שאי-אפשר להוריד אותן מן הקולב ולמדוד . כמו נרות חנוכה , הן נועדו לראייה בלבד , כמו אמנות לא שימושית , כמו אמנות שאין בה חפץ-עניין או תכלית . האמנם ? או שמא נועדה אמנות הווידיאו לשעשע את הקונים ולהגביר את חשק הקנייה ? האם הגדרת האמנות במאה העשרים ואחת שינתה כיוון , ואנחנו לא מעודכנים ? ברשימה קצרה זו אין כל כוונה להטיל ספק בעולם אמנות הווידיאו או לערער עליו , אלא להביא את הקוראים לידי הרהור נוסף על פעילות אמנות הווידיאו כסמן של המאה העשרים ואחת . בכל ביאנלה ודוקומנטה אנו עדים לחיפושי דרך חדשים ולניסיונות מרתקים להציג וידיאו באופנים מפתיעים , לעתים מדהימים למדיי , והאמצעים הטכניים הולכים ומשתכללים עם השנים . מורגש מאמץ בלתי נלאה לגייס את כל האפקטים התיאטרליים , הקולנועיים והמוסיקליים לטובת הווידיאו . אם כך , אולי עללנו להחזיר את המנדט של הווידיאו לעולם המסחרי , שיש לו תכלית המוערכת במונחים פיננסיים ... ? תהייה קצרה זו באה להרהר על מקומו של התוכן בתחום אמנות הווידיאו ולתהות על הצורך להפתיע ולהדהים . האם אין הרצון להנעים או לעורר מחשבות על אודות התחושות , העשוי ומוגש באופן שאח ? . כה נראה לעין , משיג תוצאות יעילות יותר ושובה את קהל הצופים במקסם האמנות העכשווית ? רם קולהאס הפליא לעשות כשיצר עבורנו מערכת יחסים מתקדמת המותאמת לעיני הצופה המיומן של המאה העשרים ואחת , גם אם הוא צופה מזדמן שמטרת ביקורו בחנות היוקרה "פראדה" היא ההנאה שבהתבוננות ללא ביקורת . כך מוצגות עבודות הווידיאו מבלי שאנו נאלצים לחשוב על מושגים שיפוטיים הנוגעים למיקומן ולחשיבותן של היצירות בתולדות האמנות העכשווית . והתוצאה : זו הייתה ועודנה ההצגה הכי סובה בעיר,- התערוכה הטובה ביותר והמפתה ביותר , עם הקהל הרהב ביותר לאמנות עכשווית בתחילת המאה העשרים ואחת . פראדה ניו יורק . עיצוב : רם קולהאס Prada , 575 Broadway , SoHo , NYC . Design : Rem Koolhaas

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help