sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מאמר מערכת גיליון "טרמינל" מסי 16 הזמין שני אמנים אורחים לשמש כעורכיו הגרפיים . שלומי יוסף ואריק כספי עוסקים בצילום , ומיטיבים לשאת את הצופה למחוזות אחרים . שניהם יחד וכל אחד לחוד , קלטו מבעד לעדשת המצלמה הלוך רוח של הרהור על המצב כאן ועכשיו , בארץ הקודחת מיופי , מתשוקה ומאלימות , והכול באמצעות תצלומים בתוליים . שלומי יוסף הגיע למשרד המערכת באחד הימים ופרש את תצלומיו , תחילה על השולחן ואחר כך על הרצפה . רוב התצלומים היו קטני ממדים - זה הפורמט שהוא אוהב והוא גם מאפשר לו לצלם ולפתח אלפי תצלומים . נדמה שהוא מצלם הכול ובמהירות , בלי הכרה , במקריות , בשיטת "לחץ על ההדק , " מבלי להסיר ולו לרגע את האצבע הלוחצת מכפתור המצלמה . ואף שקשה להתבונן בתצלומים שגודלם כגודל קלפי משחק , אט אט אתה נשאב אל תוך הסיפור שהם מספרים ומבין את האובססיה המטריפה את חיינו הבלתי מתממשים כאן . המסה הבלתי נדלית של דימויים והדחיסות הוויזואלית המסחררת המאפיינת אותם אינן נתמכות על ידי היגיון השואף לסדר כרונולוגי , נושאי או רגשי . אולם בתוך המערבולת המסתמנת נקלטים ונבחרים כמו מעצמם אותם דימויים הניחנים באיכויות של יופי ושל עדינות אין קץ , ואלו מתנגנים בצלילים ענוגים כמנטרה , כצעיף שקוף למחצה המרפרף על פני גוף עירום . בקדירה הזו מתבשלים מילים ומראות מבושמים בניחוח צהוב , ורוד וירוק של ארץ קרובה , של מולדת הכואבת את היותה . אריק כספי נושא את עיניו דרך חלון צדי של מכונית נוסעת , משם והלאה . תנאי הצילום הם אפשרויות הציור האימפרסיוניסטי במכחול דמיונו ההוזה . הגיליון הנוכחי מבטא באופן נוקב את הרגע : נוף מפתה עם ברושים ירוקים בשער הגיליון , בתי קפה ריקים מאדם , סדרת הפיצוצים של הבית באלי סיני , רגליה השכובות של נערה בעירום מדומיין , רשת הסוואה , עיניה הבוכיות של עלמה מאוהבת , צילום פסטורלי הנשקף מחלונה הפתוח למחצה של מכונית נוסעת , סדרה של גבעות פורחות במשיכות מכחול רכות . תצלומים "כראי התקופה . " אישית , אהבתי את העובדה שכול המצולמים , אנשים ונופים , אנונימיים לחלוטין , מקבץ של אנשים ומראות בעלי זהות פרטית , אשר יחדיו מכוננים "תמונת מחזור" של ראשית המאה בנקודת הזמן הנוכחית במזרח התיכון . ומשהו בעניין וידיאו : בגיליון "טרמינל" 15 התפרסם מאמרו של רונן לייבמן , "שלוש הערות על וידיאו ארט בישראל . " בעקבות המאמר וסביבו החל להירקם דיון מעניין , שאת אות הפתיחה לו נתנה דנה גילרמן בתגובתה מעל דפי עיתון "הארץ , " במדור "גלריה" 10 ) בינואר . ( 2002 מאוחר יותר הגיע מכתב התגובה של אפי וייס ואמיר בורנשטיין , יוצרי תוכנית הטלוויזיה ארט אטאק . בגיליון הנוכחי אנו מביאים את תגובתם במלואה וכן את תשובתו של רונן לייבמן למכתבם . המערכת תשמח לקבל תגובות נוספות מתוך מחשבה שהגיע הזמן לנהל דיון פורה בנושא הווידיאו בארץ . רחל סוקמן , מרץ 2002 טרמינל 16 טרמינל - כתב עת לאמנות המאה ה 21 עורכת : רחל סוקמן עיצוב והפקה : שלומי יוסף תרגומים : דריה קסובסק 1 הד 0 סה : צ . צ הפקות והדפסות 1987 ) בע מ ) " טרמינל" רואה אור בתמיכת : משרד המדע , התרבות והספורט , מנהל התרבות מוייל : משרד בתל אב'ב מרכז לאמנות חזותית בתל אביב , ע . ר . מס ' 580266104 כתובת המערכת : "טרמינל" nnVw הנולך , 1 תל אביב 0 - 64377 לפקס : isiin 1 . 1 icl . il - 03-5254191 יש rakck' '"

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help