sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:193

למשל , הסכם על דו קיום בשלום מקביל בין ברית הצה"ר מצד אחד , לבין ההסתדרות הציונית מצד אחר . עם זאת יש להטעים שוב , שאפשריות דרגות הסכם שונות . אפשר להידבר על עזרה הדדית ; או רק על כך , שלא להפריע זה לזד ; , או עוד פחות מזה — רק על כך , שצריך להימצא במגע מתמיד , או , לכל הפחות , על כך , שצריך להיוועץ יחדיו . איזו מן האפשרויות הללו קרובה יותר להתגשם ואיזו מהן קרובה פחות — אין לי שום מושג על כך ; נחיה ונראה . ואפשר גם שלהסכם כזה לא יעלה בידנו להגיע , ויהא הכרח להסתפק בהסכמים חלקיים , מוגבלים , — למשל , על מגע בין שתי ההסתדרויות , או על סדר חלוקת הסרטיפאקטים . ואפשר גם , שלא נגיע להסכמים או שיתברר שהם קצרי ימים . הכל אפשר , גם הטוב וגם הרע . אני רוצה לקוות , שדבר אחד יישרד בשלמותו בכל התנאים : ההסכם על מניעת מעשי אלימות והפצת דיבות —ועלילות . ואולם לערוב אפשר רק לדבר אחד : לעולם לא ייעשה הסכם , שיחייב אותנו להסתלק במידה כלשהי מיסודות הרוויזיוניזם . ועוד לדבר אחד : אם תתגלה אפשרות של יצירת משהו דומה ל"ה . כ . צ , " . יהא פתרון השאלה תלוי במשאל עם שייערך בקרב כל חלקי ברית הצה"ר . כיסודות הרוויזיוניזם רואה אני את העקרונות , שבסיבתם נוצר בהדרגה הפירוד בין ברית הצה"ר לבין ההסתדרות הציונית . א ) מטרת הציונות — המדינה היהודית . ב ) לשם הגשמת הציונות מן ההכרח שיוקם משטר התיישבות , כלומר , יש להנהיג שורה של תיקונים בתחיקה ; ולשם הגשמתם של התיקונים לא די במשא ומתן דיפלומאטי : יש הכרח ב"פעולה" מדינית מאסיווית , למשל , עצימה , או משהו שווה ערך לעצומה . ג ) סוכנות יהודית שתהא שייכת אך ורק לציונים . ד ) יש להנהיג ביישוב משטר של בוררות חובה לאומית כאמצעי יחיד ליישוב כל הסכסוכים החברתיים בין היהודים לבין עצמם . ה ) על כל ניסיון של השתלטות מצד הרוב ישיב הרוויזיוניזם תמיד בהעלאת טענת הבכורה המוחלטת של המשמעת הרוויזיוניסטית . חמשת הסעיפים הללו הם הם , לדעתי , ה"יסודות . " אם השמטתי דבר מה , הרי יזכירוהו לי . אני יכול כאן רק לחזור ולומר : שום תחבולה לחייבנו להסתלק מן היסודות הללו היא בלתי אפשרית ואין גם להעלותה על הדעת .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help