sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:158

יפו — מרחק שני קילומטר וחצי ממקום הרצח ; ולפי תיאורה של גב' א . עצמה עמדו הרוצחים , בשעה שסקרה אותם , כשגביהם לצד יפו . קצין משטרה שני נזכר , שה"גבוה" הדליק לרגע קט את פנסו להאיר את פני ארלוזורוב : הוא מאשר שהוא עצמו ערך ניסיון , ובשעת מעשה הוארו פני ה"גבוה" מהחזרת אור פניו של הקרבן , אך חלף זה היו פניו של הפושע ה"מזרחי " שרויים לגמרי בצל . בלא החזרה זו של קרני האור , אמר הקצין , " אפשר להבחין בקומתו ובדרך הילוכו של אדם במרחק של שלושה ארבעה מטרים , ואילו בפני אדם ובצבע לבושו במרחק של מטר אחד . " עד התביעה וייזר , שנזעק לקול היריח והצעקות , העיד שהוא לא הבחין באשה העומדת אלא משעמד במרחק שני מטרים ממנה . כל זה אינו דומה כל עיקר לתנאי הראשון לזיהוי : — clarity of vision האפשרות לראות את האדם בבירור ובבהירות . כן מחייבת הפראקטיקה המשפטית את הימשכותה של ההסתכלות : בדרך כלל נוהגים זהירות יתירה בזיהוי בשעה שהמזהה לא ראה את הפושע מימיו קודם לכן והביט בו בראשונה בשעת הפשע בלבד . ואולם יש שעה ויש שעה , — יש שעה ארוכה ויש שעה קלה . גב' א . מספרת , כי בשעת הטיול השיגו שני הפושעים אותה ואת בעלה פעמים אחדות ועברו על פניהם , אבל לפי סיפורה שלה עצמה יוצא , שעם זאת לא נפגשו הם פנים אל פנים אפילו פעם אחת . פנים אל פנים לא עמדו הארבעה אלא בעצם שעת הרצח — קרוב למחצית הדקה , לפי הנתונים של העדה . ויש עוד תנאי אחד לזיהוי : האפשרות להסתכלות שלווה . גב' א . מספרת , שבכל זמן הטיול היתה היא נרגשת ועצבנית , ביקשה מאת בעלה לחזור : ולא כל שכן באותה מחצית הדקה . מגוחך ( ויותר מכך — מחריד ) במיוחד הוא "זיהוי" מעין זה לגבי רוזנבלט . עברו שלושים ושבעד . ימים ; היא תיארה את הרוצח כשחרחר , שחרחר עד כדי כך שגם בחשכה הבחינה בזאת , ואילו רוזנבלט הוא לבן פנים ( גב' א . מסבירה זאת בכך , כי במשך חודש ימים נחבא הוא מפני השמש , והשיזוף נסתלק מפניו ) ; הרוצח היה לא מגולח — ולפניה הובא אדם מגולח למשעי ; מראהו של רוזנבלט כמראה נער בן שבע עשרה — ובתיאור הראשון שהיא תיארה את היורה אין על כך שמץ דבר , אף שדבר זח ודאי שהיה צריך לנקר את עיניה קודם כל , כיון שהן חדות כל כך . מובן , שהמשטרה עצמה מבינת כי לאור הכוכבים וכדומה אי אפשר להתבונן היטב בשני פרצופים . לכן '' עזרה" המשטרה לגב' א :. יום קודם שהובאה לזהות את סטאבסקי , הראו לה במשטרה עשר תמונות , ומתוכן בחרה היא בתמונתו של סטאבסקי , באמרה : "זה דומה . " בפראקטיקה של

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help