sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:115

הוועידה החמישית היום עומדת להיפתח בווינה הוועידה החמישית של ברית הצה"ר . מצב רוחם של הצירים הוא , כפי שניתן לשער , מודאג ובלתי עליז ; כזה הוא גם מצב רוחם של עסקני הברית במקומותיהם . אחדים מהם חוששים , שמא יקשה לשמור על אחדות התנועה ; אחרים ( כמדומני — הרוב ) אינם חוזים פילוג פורמאלי , אך חוששים , שמא יישארו "חילוקי הדיעות" הפנימיים ולא יניחו לתנועה , לא לפעול ולא לגדול . את פתרון השאלה רואים כמעט כולם בזה , שיש לשים קץ ל"חילוקי הדיעות" ן לנקוט קו אחד מסויים ( או אחד משני הקווים הקיצוניים , או בקו ממוצע כלשהו ; מובן , שכל אחד סומר ידו על הקו הקרוב יותר ללבו ) ועל פיו ל"הוליר" את התנועה , תוך קפדנות , בלא להירתע מפני נזיפה , בלא לחשוש אפילו מפני הוצאת אנשים מן התנועה שיש צורך להוציאם , וכוי ; אבל דומה , שאין איש מאמין , כי שיטה כזאת של "סמכות חזקה" תתגשם באמת , והם מאשימים בזה ; אם איני טועה , בעיקר את החתום מטה . ספק , אם יש חששות לגבי האחדות על מה לסמוך . הוועידה תאשר אל נכון את ההסכם שצויין בקאלה . ברית הצה"ר , שהיא עצמאית למעשה זה מכבר , תהא עצמאית גם באורח פורמאלי ; לגבי חבריה הבודדים תישאר הזכות להשתתף גם בהסתדרויות אחרות , בתנאי ש"פרימאט" המשמעת יהא נתון לברית הצה"ר בכל המקרים . אפשר , שבשאלה זו על "פרימאט" המשמעת יתעוררו ויכוחים בוועידה : ספק אם יהיו ויכוחים על עצם העניין ( על עצם העניין יש כאן תמימות דעים גמורה , ( אלא יותר במובן זה , שלעת עתה כדאי לעבור על סעיף זה בשתיקה , בלא ! להדגיש וכר . ' היה יותר נעים ובריא , אילמלא היו ויכוחים על אותו הנושא אפילו בהיקף מצומצם כזה ; אבל אם הם יתעוררו , הרי הפתרון יוכל להיות רק אחד , — ברית הצה"ר זקוקה בשאלה זו לבהירות מוחלטת ומוחוורת . הרבה יותר מורכבת היא שאלת "חילוקי הדיעות . " ספק גדול מאוד הוא , אם יעלה בידנו לבטלם ; וספק גדול עוד יותר , אם כדאי לבטלם . הרוויזיו ניזם הוא תנועת אנשים , המאוחדים על ידי מטרה מסויימת ודבקים בהשקפת עולם מסויימת . אבל על יסוד השקפת עולם זו אפשריות תכניות שונות ומגוונות לפעולה מוחשית ; ולא רק שהן אפשריות , אלא גם הכר

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help